Értékesítő kollégáink minden kérdésében segítenek: Köleséri Klára: +3630 217 5270; Német Sándor: +3630 971 2133; email: suzukiertekesites@sandorservice.hu

Suzuki DF 200AP Hajómotor

Cikkszám: 
DF200AP

Suzuki DF 200AP Hajómotor

                         

PDF Katalógus


 

Hajómotor változatok:

S: Ajánlott fartükör-magasság 381 mm
L: Ajánlott fartükör-magasság 508 mm
X: Ajánlott fartükör-magasság 635 mm
XX: Ajánlott fartükör-magasság 762 mm
E: Elektromos Önindító, Kormányrúd
R: Elektromos Önindító, Távirányítás
T: Elektromos Önindító, Távirányítás és Szervo Trimelés, Kiemelés
Z: Ellentétes Forgásirány
P: Változtatható Forgásirány
TH: Kézikaros Változat

5 849 900 Ft
Részletek
Fél-direkt légbeszívó rendszer

A speciálisan tervezett beszívóprofilt és a félközvetlen légbeszívó rendszert úgy tervezték, hogy hűvösebb levegőt juttasson a hangolt, hosszú szívócsőbe, míg az állítható szelepvezérléssel rendelkező, hengerenként négy szelepes DOHC motor lehetővé teszi a motor hatékonyabb légzését, ami jobb gyorsulást és óriási végsebességet biztosít. Az üzemanyag-befecskendező rendszerrel és a Suzuki Lean Burn technológiájával együtt e hajómotorok páratlan üzemanyag-takarékosságra képesek..

Diagram of Semi-Direct Air Intake System
Nagy teljesítményű „Big Block” motor

A DF200A esetében egy olyan hajómotor kifejlesztése volt a cél, amely könnyebb, kisebb méretű, mégis képes egy 147 kW-os (200 LE) , négyhengeres, V6-os hajómotor erejével és teljesítményével rendelkezik. Ennek a teljesítményszintnek a biztosításához a mérnökök egy soros, négyhengeres motort alkottak meg, amely egy 2,9 literes „Big-Block” motor magasabb, 10,2:1-es sűrítési aránnyal, és amely lenyűgöző gyorsulásra, és alacsony fordulatszám mellett is nagy nyomatékra képes.

Többlépcsős töltés (MSI)

A teljesítmény nagyban függ attól, hogy megfelelő mennyiségű levegő jut-e a hengerbe. A nagy fordulatszámú működéshez jellemzően több levegő szükséges, mint az alacsony fordulatszámúhoz. A Suzuki többlépcsős töltési rendszere hengerenként két szívócsővel teljesíti ezt az igényt, hogy a motor hozzájusson a szükséges mennyiségű levegőhöz. Alacsony fordulatszámon a levegő hosszabb, görbe szívócsövön keresztül jut az égéstérbe, aminek az a célja, hogy javítsa az égés hatékonyságát és az alacsony fordulaton leadott nyomatékot. A fordulatszám növelésével a szelepek a közvetlen légbeszívócsövek felé nyitnak. Mivel ezek a csövek rövidebbek, és nem képeznek ellenállást, több levegőt engednek az égéstérbe, ezáltal nagy fordulatszámú működésnél jobb levegőzést biztosítanak a motornak, amitől nő a leadott teljesítmény.

Diagram of Multi-Stage Induction (MSI)
Nagyteljesítményű generátor

A mai hajókban már egy sor olyan elektronikai egység üzemel, amelyek működéséhez folyamatos és stabil áramellátásra van szükség. A Suzuki mérnökei éppen ezért egy olyan generátort építettek a DF200A, DF175AP és DF150AP modellekbe, amely a maximális 44 A-es (12 V) áramerősség nagy részének leadására még igen alacsony, akár 1000 ford./perces motorfordulatszámon is képes.

Diagram of High Output Alternators
Dupla frissvizes vízbeömlő nyílás

A fokozatosan felhalmozódó só, homok és szennyeződés rontja a hűtés hatásfokát, ami idővel a motor meghibásodásához vezethet. A felhalmozódás megelőzése érdekében a DF100B/90A/80A/70A modellek két frissvizes vízbeömlő nyílással rendelkeznek, ami megkönnyíti a hűtőrendszer átöblítését. Az egyik beömlőnyílás a hajómotor bal oldalának alsó részén, a másik a homlokpanelen található, így az átöblítés a vízen vagy a parton egyaránt kényelmesen elvégezhető.

Picture of DUAL ENGINE FLUSH PORTS
VVT (Állítható szelepvezérlő rendszer)
LEÍRÁS

Az állítható szelepvezérlés lényege, hogy a szívószelepek nyitási és zárási időzítését a rendszer a motor pillanatnyi üzemi körülményeinek megfelelően folyamatosan utánszabályozza.


ELŐNYE

- Sima, erőteljes nyomatékot biztosít.

- Hatalmas gyorsulásra képes valamennyi fordulatszám-tartományban.

Biztosítékdoboz

A hajómotor elektromos rendszerének valamennyi biztosítéka a hajómotor oldalán található biztosítékdobozban található. Ez az elrendezés kényelmes hozzáférést biztosít, ugyanakkor megőrzi a hajómotor letisztult formáját.

Diagram of Fuse Box
Kiegyensúlyozó rendszer

A soros, négyhengeres motorok egyik jellemzője, hogy magas fordulatszámon hajlamosak a dugattyú mozgásával megegyező irányú másodlagos vibrációra. E vibráció kiküszöbölésére az érintett modellekbe a mérnökök kiegyensúlyozó tengelyeket terveztek, amelyek a dugattyúk mozgását oldalirányú mozgással semlegesítik. A kiegyensúlyozó tengelyt bal és jobb oldali részre osztották, amelyek ellentétes irányban, a főtengely fordulatszámának kétszeresével forognak, így hatékonyan ellensúlyozzák a másodlagos rezgéseket, ami egyenletesebb motorműködést eredményez..

Billentéshatároló rendszer

A hajó és a motor billentés esetén esetlegesen bekövetkező károsodástól való védelme érdekében mindkét motoron van egy felhasználó által állítható billentéshatároló kapcsoló, amely megakadályozza, hogy a motor egy előre meghatározott ponton túl dőljön.

Diagram of Tilt Limit System
Kopogásérzékelő

A kopogásérzékelő figyeli az égést, és az égési adatokat elküldi az ECM-vezérlésnek, amely az optimális teljesítmény érdekben precízen utánszabályozza a motor időzítését. A megoldás nemcsak folyamatosan maximális teljesítményt biztosít, de a motor élettartamát is növeli.

Suzuki vízérzékelő rendszer

Az üzemanyagba kerülő víz számos problémához – pl. rossz hatásfokú égéshez, gyenge motorteljesítményhez, korrózióhoz – vezet. A DF300AP/250AP az első olyan Suzuki hajómotor, amelyben vízérzékelő működik; a vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől oly módon, hogy vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba..


LEÍRÁS

A vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől; a rendszer vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba.


ELŐNYE

Kiküszöböli a rossz hatékonyságú égést, az alacsony leadott teljesítményt, valamint megelőzi a korróziót.

Picture of Suzuki Water Detecting System
Féldirekt légbeszívó rendszer

Az új DF200A hajómotor burkolata modern, energikus vonalvezetésű, ami innovatív megjelenést kölcsönöz neki. Mindezek mellett azonban a forma minden tekintetben a funkciót szolgálja. A motorburkolatba féldirekt légbeszívó rendszer van beépítve, amely a hűtőlevegőt közvetlenül a motor nagy igénybevételre tervezett, többlépcsős töltési rendszere felé vezeti. A hűtőlevegővel táplált motorok hatékonyabb működésre képesek, ez pedig nagyobb gyorsulást és magasabb csúcssebességet is jelent. A burkolat formája a motor belső hőmérsékletének csökkenéséhez is hozzájárul, mivel a rajta található nyílásokon a forgó lendkerék kinyomja a meleg levegőt.

Diagram of Semi-Direct Air Intake System
Suzuki változtatható forgásirányú rendszer

A több hajómotorral felszerelt, nagyobb hajókra általában a normál forgásirányú motor mellé egy ellentétes forgásirányút is felszerelnek az iránytartás és az oldalirányú dőlés kiküszöbölése érdekében. A Suzuki innovatív változtatható forgásirányú rendszerének köszönhetően erre nincs szükség, mivel az alsó egységben lévő fogaskerekek, tengely és csapágyazás olyan kialakításúak, hogy mind normál, mind ellentétes forgásirányban hatékonyan és megbízhatóan képesek működni. A DF175AP és DF150AP modellekhez egyaránt elérhető ellentétes forgásirányú működéshez egy ellentétes forgásirányú hajócsavar, valamint egy opcionális aktiváló kapcsoló szükséges, amely a motor belsejében lévő áramkörhöz csatlakozik.*1.

SUZUKI SELECTIVE ROTATION

*1: A normálról ellentétes forgásirányúra (vagy fordítva) történő átváltás előtt kérje márkakereskedője tanácsát. .
A motor forgásirányának megfordításához egy opcionálisan rendelhető csatlakozó és egy külön hajócsavar szükséges.

Diagram of Suzuki Selective Rotation

 

Vízhűtéses feszültségszabályozó izolátorral

Mindkét hajómotorban vízhűtéses feszültségszabályozók vannak, amelyek elvezetik a feszültségszabályzó hőjét, ezáltal növelik annak tartósságát. Az akkumulátortöltő rendszer izolációs funkcióval rendelkezik, amely lehetővé teszi két akkumulátor használatát. A rendszer az elektromos áramot két áramkörben osztja el, és megvédi a főakkumulátort abban az esetben, ha a másodlagos akkumulátor lemerül.

Vibrációelnyelő felfüggesztés

A motor vibrációjának csökkentése és a stabil működés érdekében az új DF200A modellen az alsó és a felső felfüggesztésnél is puha és kemény gumialátétek kombinációja került beépítésre. A puha gumialátétek az üresjárat és a 2000 ford./perc közötti tartományban keletkező rezgések elnyelésére szolgálnak, míg a kemény gumialátétek nagyobb rakomány mellett is stabil működést biztosítanak, így a motor nagyobb erőkifejtésre és teljesítményre képes.

Eltolt hajtótengely

A Suzuki már jó ideje alkalmazza a cég által elsőként bevezetett eltolt hajtótengelyt a négyütemű hajómotorok méretének csökkentése érdekében. A DF70A-tól kezdve valamennyi négyütemű Suzukinál megtalálható ez a megoldás, amely a főtengelyt a hajtótengely elé helyezi, ezáltal a hajómotor súlypontja is előrébb kerül. Miközben ez az elrendezés jelentősen csökkenti a hajómotor méretét és javítja a teljesítményt, a motor tehetetlenségi tengelye, vagyis az a pont, ahol a motor rezgései a legkisebbek, a motorállványzat fölé kerül, ezáltal jelentősen csökken a vibráció. Ezekben a hajómotorokban kétfokozatú tengelykapcsoló rendszer működik, amelyet úgy terveztek, hogy maximálisan kihasználják ezeknek az erőteljes motoroknak a teljesítményét. A 2,50:1-es végáttétel a legnagyobb, amely ezekben a hajómotor-osztályokban megtalálható – erőteljes nyomatékot biztosít a hirtelen gyorsuláshoz és a nagyszerű végsebességhez.

Csendes működés

A Suzuki négyütemű hajómotorok régóta híresek csendes működésükről. A Suzuki mérnökei sokat sokat dolgoznak azon, hogy a hajómotorok működését a lehető legcsendesebbé tegyék. A DF200A és egy konkurens 147 kW-os (200 LE) teljesítményű soros, négyütemű hajómotor közötti zajszint-összehasonlító teszt eredményei azt mutatták, hogy a DF200A egyértelműen csendesebben működik, mint a versenytársa.

Diagram of Quiet Operation
A legnagyobb hengerűrtartalom a kategóriában

A hengerűrtartalom egyenes arányban áll a gyorsulással és a nyomatékkal. Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb hengerűrtartalom jobb gyorsulást jelent. Ezért a DF200A modellt 2867 cm3-es hengerűrtartalommal tervezték, ami a 147 kW (200 LE) teljesítményű négyhengeres, négyütemű hajómotorok osztályában a legnagyobb érték.

Magasabb, 10,2:1-es sűrítési arány

A motorsportban szerzett tapasztalatokra támaszkodva a Suzuki mérnökei a DF200A soros, négyhengeres motorját magasabb, 10,2:1-es sűrítési aránnyal tervezték. A magasabb sűrítési arány és a 2867 cm3-es hengerűrtartalom együttesen érezhető teljesítménynövekedést eredményez.

32-bites ECM (motorvezérlő modul)

A DF200A, DF175AP és a DF150AP modellek 32-bites ECM-et (motorvezérlő modult) használnak, amely precíz vezérlést biztosít a motor, különösen a gyújtás és az üzemanyag-ellátó rendszer számára. Ez a nagy teljesítményű fedélzeti számítógép a motor főbb pontjain elhelyezett érzékelők információi alapján figyeli és valós időben feldolgozza a hajómotor létfontosságú működési adatait. Ilyen érzékelők a szívócsonk abszolútnyomás-érzékelője, a főtengely és a vezérműtengely helyzetérzékelője, a fojtószelep helyzetérzékelője, a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelője, a sebességfokozat-érzékelő, továbbá a hengerfal hőmérséklet-érzékelője. Az ezek által szolgáltatott adatok alapján a számítógép precíziós vezérlést biztosít a motor gyújtás- és üzemanyag-rendszerének, így minden körülmények között képes fenntartani az optimális gyújtást és üzemanyag-ellátást.

Nagy teljesítményű „Big Block” motor

Az új DF200A tervezése során a fő cél az volt, hogy a hajósok a DF200-as, V6-os hajómotor teljesítményét kapják egy kisebb méretű, könnyebb, négyhengeres motortól. Ehhez a Suzuki mérnökei a DF150/175 motorokban használt 2,9 literes soros négyhengeres blokkból indultak ki, és a „Big Block” konstrukciót egy hengerenként négyszelepes DOHC motorral, 10,2:1-es sűrítési aránnyal fejlesztették tovább. A motor ezen kívül állítható szelepvezérléssel (VVT), többlépcsős töltéssel és 32-bites fedélzeti számítógéppel rendelkezik. A végeredmény egy olyan hajómotor, amely 30 kg-mal kevesebbet nyom, mint a V6-os változata, így kiváló választás horgászhajókhoz és más könnyű hajótestekhez. Ugyancsak remek választás lehet azok számára is, akik a régebbi, kétütemű, V6-os motorral szerelt hajójukat szeretnék korszerűsíteni.

Suzuki Lean Burn technológia

A Suzuki Lean Burn technológia egy intelligens üzemanyag-ellátó rendszer, amely figyelemre méltó javulást ér el az üzemanyag-fogyasztásban, így még gazdaságosabbá teszi az üzemanyag-hatékony négyütemű hajómotorokat. A motorteljesítmény és az üzemi paraméterek valós idejű figyeléséhez a rendszer 32-bites fedélzeti ECM egységet használ a várható üzemanyag-szükséglet kiszámításához, és jobb hatásfokú keverékkel látja el a motort a teljes fordulatszám-tartományban. Az eredmények jelentős üzemanyag-megtakarítást mutatnak a teljes fordulatszám-tartományban, beleértve az utazósebességet is, amelyben a hajómotort a legtöbbet használják. Az eredeti V6-os DF200-hoz képest az új DF200A akár 19%-kal jobb üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik, különösen az utazósebesség tartományában (ez a végsebességnek kb. a 70%-a).

LEAN BURN
Diagram of Suzuki Lean Burn Control System
  • A megjelenített adatokat a Suzuki egységes körülmények között végzett belső tesztelése során mérték. Az eredmények eltérő üzemi feltételek (a hajótest kialakítása, mérete, tömege, időjárás stb.) esetén eltérhetnek.
O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer leírás
LEÍRÁS

 - A rendszer valós idejű, pontos adatokat küld a motorvezérlés felé, amely így a változó működési feltételeknek megfelelően folyamatosan utánszabályozza a levegő-üzemanyag keverék összetételét.


ELŐNYE

- Az emissziós értékeket egyenletes, alacsony szinten tartja.

- Segít fenntartani a motor hatékony, optimális működését minden fordulatszám-tartományban.



Az O2  lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer tisztább, stabilabb emissziót biztosít. A rendszer a motor valamennyi üzemi tartományában szabályozza a levegő-üzemanyag arányt, ezáltal fordulatszámtól függetlenül optimális működési hatékonyságot biztosít.

Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés

A Suzuki az eredeti DF70/60-as motor 1997-es bevezetésétől fogva úttörő szerepet játszik az elektronikus üzemanyag-befecskendezésnek a négyütemű hajómotoroknál történő alkalmazásában. A Suzuki elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezése a motor minden hengerét optimális üzemanyag-levegő keverékkel látja el, amelyet a rendszer a 32-bites motorvezérlő számítógép utasításai alapján nagy nyomáson fecskendez be a hengerekbe. A rendszer jobb üzemanyag-hatékonyságot, azonnali, határozott gyorsulást és csökkentett károsanyag-kibocsátást biztosít, amely megfelel az emissziós előírásoknak. A hajómotorok megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács kedvtelési célú vízi járművekről szóló 2003/44/EK irányelvének, továbbá háromcsillagos besorolást kaptak a California Air Resources Board (CARB) szervezettől.

A Suzuki korróziógátló rendszere

A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System
Rezonátor

A kipufogórendszer közismerten növeli a motorzajt, de azt már kevesebben tudják, hogy a légbeszívó rendszer ugyancsak jelentős zajforrás. A beszívórendszeren keresztül nagy sebességgel áramló levegő éles zajjal jár. A DF200A modell egy légbeszívó rezonátorral rendelkezik, amely csökkenti az ilyen zajokat, így a működés rendkívül csendes marad.

Picture of Resonator
Diagram of Resonator
Suzuki precíziós vezérlés (elektronikus fojtószelep- és fokozatváltás-vezérlő rendszer)

A Suzuki precíziós vezérlés egy olyan fejlett, számítógépes vezérlőrendszer, amely a hagyományos hajómotoroknál alkalmazott mechanikus vezérlőkábeleket elektromos vezérlőkábelekkel váltja fel, és ezáltal kiküszöböli az azokkal járó súrlódást és ellenállást. Miközben a vezető csak a sima gázadást és a sebességváltó könnyed működését érzékeli, a vezérlő számítógép a kapott utasításokat valós időben feldolgozza, és továbbítja a léptetőmotoroknak, amelyek sima, éles sebességváltással reagálnak. Ez leginkább az alacsony fordulatszám-tartományban érezteti hatását, ahol a működés érezhetően egyenletes és precíz. A Suzuki Lean Burn technológiával kombinálva lehetővé teszi az üzemanyag- és a levegőáramlás szabályozását, így a fordulatszám szélesebb tartományban vezérelhető, és széles spektrumban javul az üzemanyag-hatékonyság. A Suzuki precíziós vezérlés ugyanakkor olyan beépített alrendszereket tartalmaz, amelyek megvédik a motort és a hajtóművet a a helytelen kezelésből eredő károsodástól, a kialakítás és az egyszerű kábelezés pedig megkönnyíti a felszerelést, csökkentve a felszereléshez és a beállításhoz szükséges időt. A rendszer egy-, két-, három- vagy négymotoros, valamint kétállásos kivitel esetén is könnyű, precíz vezérlést tesz lehetővé.

Diagram of Suzuki Precision Control (Electronic Throttle and Shift System)

 

Műszaki adatok:
AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) L: 508 X: 635
INDÍTÓRENDSZER Elektromos
TÖMEG (KG)*1 L: 236 X: 241
VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 16 szeleppel
ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
HENGEREK SZÁMA 4
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 2867
FURAT X LÖKET (MM) 97 x 97
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 147,0 (200)
MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5500–6100
KORMÁNYZÁS Távvezérlés
FOJTÁS -
OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 8
ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) -
GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros
GENERÁTOR 12 V 44 A
MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos
DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim)
ÁTTÉTEL 2,50:1
VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) Elektronikus vezérlésű
KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó
HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 17”–27,5”


Értékesítés:

Köleséri Klára
Telefon: +36 (59) 520750 / 13-as mellék
Mobil: +36 (30) 2175270 
E-mail: suzukiertekesites@sandorservice.hu

 

Német Sándor
Telefon: +36 (59) 520750 / 15-ös mellék
Mobil: +36 (30) 9712133
E-mail: suzukiertekesites@sandorservice.hu

Adatok
Hengerek száma:
S4
Hengerűrtartalom (cm³):
2867
Teljesítmény (Le):
200
Tömeg:
241 kg/db
Suzuki DF 200AP Hajómotor
Suzuki DF 200AP Hajómotor
5 849 900 Ft
Webáruház készítés