Értékesítő kollégáink minden kérdésében segítenek: Köleséri Klára: +3630 217 5270; Német Sándor: +3630 971 2133; email: suzukiertekesites@sandorservice.hu

Suzuki DF 200A Hajómotor

Cikkszám: 
DF200A

Suzuki DF 200A Hajómotor

                       

PDF Katalógus


 

Hajómotor változatok:

S: Ajánlott fartükör-magasság 381 mm
L: Ajánlott fartükör-magasság 508 mm
X: Ajánlott fartükör-magasság 635 mm
XX: Ajánlott fartükör-magasság 762 mm
E: Elektromos Önindító, Kormányrúd
R: Elektromos Önindító, Távirányítás
T: Elektromos Önindító, Távirányítás és Szervo Trimelés, Kiemelés
Z: Ellentétes Forgásirány
P: Változtatható Forgásirány
TH: Kézikaros Változat

5 498 900 Ft
Részletek
Fél-direkt légbeszívó rendszer

A speciálisan tervezett beszívóprofilt és a félközvetlen légbeszívó rendszert úgy tervezték, hogy hűvösebb levegőt juttasson a hangolt, hosszú szívócsőbe, míg az állítható szelepvezérléssel rendelkező, hengerenként négy szelepes DOHC motor lehetővé teszi a motor hatékonyabb légzését, ami jobb gyorsulást és óriási végsebességet biztosít. Az üzemanyag-befecskendező rendszerrel és a Suzuki Lean Burn technológiájával együtt e hajómotorok páratlan üzemanyag-takarékosságra képesek..

Diagram of Semi-Direct Air Intake System
Nagy teljesítményű „Big Block” motor

A DF200A esetében egy olyan hajómotor kifejlesztése volt a cél, amely könnyebb, kisebb méretű, mégis képes egy 147 kW-os (200 LE) , négyhengeres, V6-os hajómotor erejével és teljesítményével rendelkezik. Ennek a teljesítményszintnek a biztosításához a mérnökök egy soros, négyhengeres motort alkottak meg, amely egy 2,9 literes „Big-Block” motor magasabb, 10,2:1-es sűrítési aránnyal, és amely lenyűgöző gyorsulásra, és alacsony fordulatszám mellett is nagy nyomatékra képes.

Többlépcsős töltés (MSI)

A teljesítmény nagyban függ attól, hogy megfelelő mennyiségű levegő jut-e a hengerbe. A nagy fordulatszámú működéshez jellemzően több levegő szükséges, mint az alacsony fordulatszámúhoz. A Suzuki többlépcsős töltési rendszere hengerenként két szívócsővel teljesíti ezt az igényt, hogy a motor hozzájusson a szükséges mennyiségű levegőhöz. Alacsony fordulatszámon a levegő hosszabb, görbe szívócsövön keresztül jut az égéstérbe, aminek az a célja, hogy javítsa az égés hatékonyságát és az alacsony fordulaton leadott nyomatékot. A fordulatszám növelésével a szelepek a közvetlen légbeszívócsövek felé nyitnak. Mivel ezek a csövek rövidebbek, és nem képeznek ellenállást, több levegőt engednek az égéstérbe, ezáltal nagy fordulatszámú működésnél jobb levegőzést biztosítanak a motornak, amitől nő a leadott teljesítmény.

Diagram of Multi-Stage Induction (MSI)
Nagyteljesítményű generátor

A mai hajókban már egy sor olyan elektronikai egység üzemel, amelyek működéséhez folyamatos és stabil áramellátásra van szükség. A Suzuki mérnökei éppen ezért egy olyan generátort építettek a DF200A, DF175AP és DF150AP modellekbe, amely a maximális 44 A-es (12 V) áramerősség nagy részének leadására még igen alacsony, akár 1000 ford./perces motorfordulatszámon is képes.

Diagram of High Output Alternators
Dupla frissvizes vízbeömlő nyílás

A fokozatosan felhalmozódó só, homok és szennyeződés rontja a hűtés hatásfokát, ami idővel a motor meghibásodásához vezethet. A felhalmozódás megelőzése érdekében a DF100B/90A/80A/70A modellek két frissvizes vízbeömlő nyílással rendelkeznek, ami megkönnyíti a hűtőrendszer átöblítését. Az egyik beömlőnyílás a hajómotor bal oldalának alsó részén, a másik a homlokpanelen található, így az átöblítés a vízen vagy a parton egyaránt kényelmesen elvégezhető.

Picture of DUAL ENGINE FLUSH PORTS
VVT (Állítható szelepvezérlő rendszer)
LEÍRÁS

Az állítható szelepvezérlés lényege, hogy a szívószelepek nyitási és zárási időzítését a rendszer a motor pillanatnyi üzemi körülményeinek megfelelően folyamatosan utánszabályozza.


ELŐNYE

- Sima, erőteljes nyomatékot biztosít.

- Hatalmas gyorsulásra képes valamennyi fordulatszám-tartományban.

Biztosítékdoboz

A hajómotor elektromos rendszerének valamennyi biztosítéka a hajómotor oldalán található biztosítékdobozban található. Ez az elrendezés kényelmes hozzáférést biztosít, ugyanakkor megőrzi a hajómotor letisztult formáját.

Diagram of Fuse Box
Kiegyensúlyozó rendszer

A soros, négyhengeres motorok egyik jellemzője, hogy magas fordulatszámon hajlamosak a dugattyú mozgásával megegyező irányú másodlagos vibrációra. E vibráció kiküszöbölésére az érintett modellekbe a mérnökök kiegyensúlyozó tengelyeket terveztek, amelyek a dugattyúk mozgását oldalirányú mozgással semlegesítik. A kiegyensúlyozó tengelyt bal és jobb oldali részre osztották, amelyek ellentétes irányban, a főtengely fordulatszámának kétszeresével forognak, így hatékonyan ellensúlyozzák a másodlagos rezgéseket, ami egyenletesebb motorműködést eredményez..

Billentéshatároló rendszer

A hajó és a motor billentés esetén esetlegesen bekövetkező károsodástól való védelme érdekében mindkét motoron van egy felhasználó által állítható billentéshatároló kapcsoló, amely megakadályozza, hogy a motor egy előre meghatározott ponton túl dőljön.

Diagram of Tilt Limit System
Kopogásérzékelő

A kopogásérzékelő figyeli az égést, és az égési adatokat elküldi az ECM-vezérlésnek, amely az optimális teljesítmény érdekben precízen utánszabályozza a motor időzítését. A megoldás nemcsak folyamatosan maximális teljesítményt biztosít, de a motor élettartamát is növeli.

Suzuki vízérzékelő rendszer

Az üzemanyagba kerülő víz számos problémához – pl. rossz hatásfokú égéshez, gyenge motorteljesítményhez, korrózióhoz – vezet. A DF300AP/250AP az első olyan Suzuki hajómotor, amelyben vízérzékelő működik; a vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől oly módon, hogy vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba..


LEÍRÁS

A vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől; a rendszer vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba.


ELŐNYE

Kiküszöböli a rossz hatékonyságú égést, az alacsony leadott teljesítményt, valamint megelőzi a korróziót.

Picture of Suzuki Water Detecting System
Féldirekt légbeszívó rendszer

Az új DF200A hajómotor burkolata modern, energikus vonalvezetésű, ami innovatív megjelenést kölcsönöz neki. Mindezek mellett azonban a forma minden tekintetben a funkciót szolgálja. A motorburkolatba féldirekt légbeszívó rendszer van beépítve, amely a hűtőlevegőt közvetlenül a motor nagy igénybevételre tervezett, többlépcsős töltési rendszere felé vezeti. A hűtőlevegővel táplált motorok hatékonyabb működésre képesek, ez pedig nagyobb gyorsulást és magasabb csúcssebességet is jelent. A burkolat formája a motor belső hőmérsékletének csökkenéséhez is hozzájárul, mivel a rajta található nyílásokon a forgó lendkerék kinyomja a meleg levegőt.

Diagram of Semi-Direct Air Intake System
Vízhűtéses feszültségszabályozó izolátorral

Mindkét hajómotorban vízhűtéses feszültségszabályozók vannak, amelyek elvezetik a feszültségszabályzó hőjét, ezáltal növelik annak tartósságát. Az akkumulátortöltő rendszer izolációs funkcióval rendelkezik, amely lehetővé teszi két akkumulátor használatát. A rendszer az elektromos áramot két áramkörben osztja el, és megvédi a főakkumulátort abban az esetben, ha a másodlagos akkumulátor lemerül.

Vibrációelnyelő felfüggesztés

A motor vibrációjának csökkentése és a stabil működés érdekében az új DF200A modellen az alsó és a felső felfüggesztésnél is puha és kemény gumialátétek kombinációja került beépítésre. A puha gumialátétek az üresjárat és a 2000 ford./perc közötti tartományban keletkező rezgések elnyelésére szolgálnak, míg a kemény gumialátétek nagyobb rakomány mellett is stabil működést biztosítanak, így a motor nagyobb erőkifejtésre és teljesítményre képes.

Eltolt hajtótengely

A Suzuki már jó ideje alkalmazza a cég által elsőként bevezetett eltolt hajtótengelyt a négyütemű hajómotorok méretének csökkentése érdekében. A DF70A-tól kezdve valamennyi négyütemű Suzukinál megtalálható ez a megoldás, amely a főtengelyt a hajtótengely elé helyezi, ezáltal a hajómotor súlypontja is előrébb kerül. Miközben ez az elrendezés jelentősen csökkenti a hajómotor méretét és javítja a teljesítményt, a motor tehetetlenségi tengelye, vagyis az a pont, ahol a motor rezgései a legkisebbek, a motorállványzat fölé kerül, ezáltal jelentősen csökken a vibráció. Ezekben a hajómotorokban kétfokozatú tengelykapcsoló rendszer működik, amelyet úgy terveztek, hogy maximálisan kihasználják ezeknek az erőteljes motoroknak a teljesítményét. A 2,50:1-es végáttétel a legnagyobb, amely ezekben a hajómotor-osztályokban megtalálható – erőteljes nyomatékot biztosít a hirtelen gyorsuláshoz és a nagyszerű végsebességhez.

Csendes működés

A Suzuki négyütemű hajómotorok régóta híresek csendes működésükről. A Suzuki mérnökei sokat sokat dolgoznak azon, hogy a hajómotorok működését a lehető legcsendesebbé tegyék. A DF200A és egy konkurens 147 kW-os (200 LE) teljesítményű soros, négyütemű hajómotor közötti zajszint-összehasonlító teszt eredményei azt mutatták, hogy a DF200A egyértelműen csendesebben működik, mint a versenytársa.

Diagram of Quiet Operation
A legnagyobb hengerűrtartalom a kategóriában

A hengerűrtartalom egyenes arányban áll a gyorsulással és a nyomatékkal. Általánosságban elmondható, hogy a nagyobb hengerűrtartalom jobb gyorsulást jelent. Ezért a DF200A modellt 2867 cm3-es hengerűrtartalommal tervezték, ami a 147 kW (200 LE) teljesítményű négyhengeres, négyütemű hajómotorok osztályában a legnagyobb érték.

Magasabb, 10,2:1-es sűrítési arány

A motorsportban szerzett tapasztalatokra támaszkodva a Suzuki mérnökei a DF200A soros, négyhengeres motorját magasabb, 10,2:1-es sűrítési aránnyal tervezték. A magasabb sűrítési arány és a 2867 cm3-es hengerűrtartalom együttesen érezhető teljesítménynövekedést eredményez.

32-bites ECM (motorvezérlő modul)

A DF200A, DF175AP és a DF150AP modellek 32-bites ECM-et (motorvezérlő modult) használnak, amely precíz vezérlést biztosít a motor, különösen a gyújtás és az üzemanyag-ellátó rendszer számára. Ez a nagy teljesítményű fedélzeti számítógép a motor főbb pontjain elhelyezett érzékelők információi alapján figyeli és valós időben feldolgozza a hajómotor létfontosságú működési adatait. Ilyen érzékelők a szívócsonk abszolútnyomás-érzékelője, a főtengely és a vezérműtengely helyzetérzékelője, a fojtószelep helyzetérzékelője, a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelője, a sebességfokozat-érzékelő, továbbá a hengerfal hőmérséklet-érzékelője. Az ezek által szolgáltatott adatok alapján a számítógép precíziós vezérlést biztosít a motor gyújtás- és üzemanyag-rendszerének, így minden körülmények között képes fenntartani az optimális gyújtást és üzemanyag-ellátást.

Nagy teljesítményű „Big Block” motor

Az új DF200A tervezése során a fő cél az volt, hogy a hajósok a DF200-as, V6-os hajómotor teljesítményét kapják egy kisebb méretű, könnyebb, négyhengeres motortól. Ehhez a Suzuki mérnökei a DF150/175 motorokban használt 2,9 literes soros négyhengeres blokkból indultak ki, és a „Big Block” konstrukciót egy hengerenként négyszelepes DOHC motorral, 10,2:1-es sűrítési aránnyal fejlesztették tovább. A motor ezen kívül állítható szelepvezérléssel (VVT), többlépcsős töltéssel és 32-bites fedélzeti számítógéppel rendelkezik. A végeredmény egy olyan hajómotor, amely 30 kg-mal kevesebbet nyom, mint a V6-os változata, így kiváló választás horgászhajókhoz és más könnyű hajótestekhez. Ugyancsak remek választás lehet azok számára is, akik a régebbi, kétütemű, V6-os motorral szerelt hajójukat szeretnék korszerűsíteni.

Suzuki Lean Burn technológia

A Suzuki Lean Burn technológia egy intelligens üzemanyag-ellátó rendszer, amely figyelemre méltó javulást ér el az üzemanyag-fogyasztásban, így még gazdaságosabbá teszi az üzemanyag-hatékony négyütemű hajómotorokat. A motorteljesítmény és az üzemi paraméterek valós idejű figyeléséhez a rendszer 32-bites fedélzeti ECM egységet használ a várható üzemanyag-szükséglet kiszámításához, és jobb hatásfokú keverékkel látja el a motort a teljes fordulatszám-tartományban. Az eredmények jelentős üzemanyag-megtakarítást mutatnak a teljes fordulatszám-tartományban, beleértve az utazósebességet is, amelyben a hajómotort a legtöbbet használják. Az eredeti V6-os DF200-hoz képest az új DF200A akár 19%-kal jobb üzemanyag-hatékonysággal rendelkezik, különösen az utazósebesség tartományában (ez a végsebességnek kb. a 70%-a).

LEAN BURN
Diagram of Suzuki Lean Burn Control System
  • A megjelenített adatokat a Suzuki egységes körülmények között végzett belső tesztelése során mérték. Az eredmények eltérő üzemi feltételek (a hajótest kialakítása, mérete, tömege, időjárás stb.) esetén eltérhetnek.
O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer leírás
LEÍRÁS

 - A rendszer valós idejű, pontos adatokat küld a motorvezérlés felé, amely így a változó működési feltételeknek megfelelően folyamatosan utánszabályozza a levegő-üzemanyag keverék összetételét.


ELŐNYE

- Az emissziós értékeket egyenletes, alacsony szinten tartja.

- Segít fenntartani a motor hatékony, optimális működését minden fordulatszám-tartományban.



Az O2  lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer tisztább, stabilabb emissziót biztosít. A rendszer a motor valamennyi üzemi tartományában szabályozza a levegő-üzemanyag arányt, ezáltal fordulatszámtól függetlenül optimális működési hatékonyságot biztosít.

Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés

A Suzuki az eredeti DF70/60-as motor 1997-es bevezetésétől fogva úttörő szerepet játszik az elektronikus üzemanyag-befecskendezésnek a négyütemű hajómotoroknál történő alkalmazásában. A Suzuki elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezése a motor minden hengerét optimális üzemanyag-levegő keverékkel látja el, amelyet a rendszer a 32-bites motorvezérlő számítógép utasításai alapján nagy nyomáson fecskendez be a hengerekbe. A rendszer jobb üzemanyag-hatékonyságot, azonnali, határozott gyorsulást és csökkentett károsanyag-kibocsátást biztosít, amely megfelel az emissziós előírásoknak. A hajómotorok megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács kedvtelési célú vízi járművekről szóló 2003/44/EK irányelvének, továbbá háromcsillagos besorolást kaptak a California Air Resources Board (CARB) szervezettől.

A Suzuki korróziógátló rendszere

A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System
Rezonátor

A kipufogórendszer közismerten növeli a motorzajt, de azt már kevesebben tudják, hogy a légbeszívó rendszer ugyancsak jelentős zajforrás. A beszívórendszeren keresztül nagy sebességgel áramló levegő éles zajjal jár. A DF200A modell egy légbeszívó rezonátorral rendelkezik, amely csökkenti az ilyen zajokat, így a működés rendkívül csendes marad.

Picture of Resonator
Diagram of Resonator

 

Műszaki adatok:
AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) L: 508 X: 635
INDÍTÓRENDSZER Elektromos
TÖMEG (KG)*1 L: 235 X: 240
VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 16 szeleppel
ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
HENGEREK SZÁMA 4
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 2867
FURAT X LÖKET (MM) 97 x 97
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 147,0 (200)
MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5500–6100
KORMÁNYZÁS Távvezérlés
FOJTÁS -
OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 8
ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) -
GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros
GENERÁTOR 12 V 44 A
MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos
DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim)
ÁTTÉTEL 2,50:1
VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra)
KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó
HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 17”–27,5”


Értékesítés:

Köleséri Klára
Telefon: +36 (59) 520750 / 13-as mellék
Mobil: +36 (30) 2175270 
E-mail: suzukiertekesites@sandorservice.hu

 

Német Sándor
Telefon: +36 (59) 520750 / 15-ös mellék
Mobil: +36 (30) 9712133
E-mail: suzukiertekesites@sandorservice.hu

Adatok
Hengerek száma:
S4
Hengerűrtartalom (cm³):
2867
Teljesítmény (Le):
200
Tömeg:
240 kg/db
Suzuki DF 200A Hajómotor
Suzuki DF 200A Hajómotor
5 498 900 Ft
Webáruház készítés