Kompakt méret
100 LE egy DF90A testében
Eltolt hajtótengely a kisebb méret érdekében
Kategóriájában a legnagyobb végáttétel
2,59:1-es áttétel: a legnagyobb a 100 lóerős kategóriában (SUZUKI belső felmérés)
Eltolt hajtótengely
LEÍRÁS
A motor a hajtóműházhoz közelebb helyezkedik el, ezért az egész hajómotor súlypontja is előrébb kerül.
ELŐNYE
Kisebb vibráció
Kisebb hajómotor
Stabilabb kormányozhatóság
Suzuki indítástámogató rendszer
A Suzuki indítástámogató rendszere gyors és könnyű indítást biztosít. Nem kell elfordítva tartani a kulcsot: csak fordítsa el egyszer, és az önindító addig fog működni, amíg a motor el nem indul. A rendszer így simább és jobb indítást biztosít.
Billentéshatároló rendszer
A DF60A modellben alkalmazott új billentéshatároló rendszer segít megvédeni a hajót a sérüléstől a motor billentése közben. A szerkezet egyszerre működik billentéshatároló és jeladó eszközként. Fokozatmentes, folyamatos működésének köszönhetően a hajómotor szinte bármilyen típusú hajóra felszerelhető.
Vízérzékelő rendszer
LEÍRÁS
- Megóvja a motort az üzemanyagban lévő víztől
- Nagyobb üzemanyagszűrőt használ, mint a DF140A/115A típusok
- Optimalizálták az üzemanyagszűrő pozícióját
ELŐNYE
- Segít megelőzni, hogy víz kerüljön az üzemanyagba
- Fokozott tartósság és megbízhatóság
- Egyszerű üzemanyagszűrő-csere
Kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer
LEÍRÁS
Ennek az eltolt hajtótengelyt is magában foglaló megoldásnak a lényege, hogy az első áttételi fokozat a főtengely és a hajtótengely között van, a második pedig a hajtóműházon belül. Ez a kialakítás nagyobb fogaskerék-áttételt tesz lehetővé, aminek köszönhetően a motor nagyobb hajócsavart képes megforgatni, ezáltal nagyobb nyomatékot képes kifejteni.
ELŐNYE
- Nagy hajtási hatékonyság, nagyobb átmérőjű hajócsavar.
- Stabil menettartás és hajócsavar által kifejtett nyomaték még nagy rakománnyal is.
- Az óriási nyomaték nagy átmérőjű hajócsavarokat is képes megforgatni, ezáltal dinamikus gyorsulást biztosít.
Hidrodinamikus hajtóműház, nagy hatásfokú hajócsavar
Mind a négy hajómotor hidrodinamikus kialakítású alsó hajtóműházzal rendelkezik. Az előrehaladás során az áramvonalas tervezésű hajtóműház akár 36%-kal kisebb közegellenállást generál a hagyományos formájú modellekhez képest, ami kirobbanó gyorsulást és nagyobb végsebességet eredményez. A kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer által közvetített erőteljes nyomatéknak köszönhetően e modellek nagyobb átmérőjű hajócsavarokat is könnyedén megforgatnak. A Suzuki mérnökei kifejlesztettek egy olyan, nagy hatásfokú hajócsavart, amely jól kihasználja ezt a plusz nyomatékot, és jobb gyorsulást, valamint nagyobb végsebességet biztosít.
LEAN BURN
LEÍRÁS
A Lean Burn technológia a pillanatnyi üzemi körülményeknek megfelelően mindig optimális üzemanyag-levegő keveréket juttat a motorba.
ELŐNYE
- Mindez jelentősen javítja a hajómotor üzemanyag-hatékonyságát minden sebességtartományban, de különösen utazósebességen.
- A jobb üzemanyag-hatékonyságnak köszönhetően jelentős megtakarítás érhető el.
Dupla frissvizes vízbeömlő nyílás
A fokozatosan felhalmozódó só, homok és szennyeződés rontja a hűtés hatásfokát, ami idővel a motor meghibásodásához vezethet. A felhalmozódás megelőzése érdekében a DF100B/90A/80A/70A modellek két frissvizes vízbeömlő nyílással rendelkeznek, ami megkönnyíti a hűtőrendszer átöblítését. Az egyik beömlőnyílás a hajómotor bal oldalának alsó részén, a másik a homlokpanelen található, így az átöblítés a vízen vagy a parton egyaránt kényelmesen elvégezhető.
Önfeszítő vezérműlánc
LEÍRÁS
A vezérműlánc olajfürdőben fut, ezért nem igényel olajozást, az automatikus hidraulikus láncfeszítő pedig mindig gondoskodik a megfelelő feszességről.
ELŐNYE
- Jóval tartósabb a vezérműszíjas modelleknél.
- Nem igényel karbantartást..
Suzuki fordulatszám-szabályozó rendszer
Ez a könnyen kezelhető rendszer a gázadagolás finom szabályozását biztosítja alacsony fordulatszámon. A kormányrudas modelleken az alapfelszereltség része, a távirányítós modelleken pedig opcionálisan rendelhető. Egy független vezérlőkapcsoló segítségével a motorfordulatszám az alapjárattól az 1200 fordulat/percig terjedő tartományban 50 fordulat/perces lépésekben állítható. A rendszer egy speciális fordulatszámmérőt tartalmaz, és kompatibilis a Suzuki SMIS*3 digitális műszereivel, valamint a kétskálás analóg műszerekkel is.
*3: Suzuki moduláris eszközrendszer
A Suzuki korróziógátló rendszere
A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.