Nagy tolóerejű hajómotor
Az új generációs DF140A, DF115A és DF100A bevezetésével mérnökeink olyan hajómotorokat alkottak, amelyek nagyszerű üzemanyag-takarékosságot kínálnak anélkül, hogy ez a teljesítmény rovására menne. Mindez a fejlett Lean Burn üzemanyag-szabályozó rendszerünk alkalmazásának köszönhető.
Suzuki Lean Burn technológia
A Suzuki mérnökei kifejlesztették a Lean Burn üzemanyag-szabályozó rendszert, amely az üzemi körülményeknek megfelelően állítja be a levegő/üzemanyag keveréket. A rendszer jelentősen javítja az üzemanyag-hatékonyságot a teljes üzemi tartományban, az alacsony fordulatszámtól egészen az utazósebességig.
Önfeszítő vezérműlánc
A vezérműlánc olajfürdőben fut, ezért nem igényel olajozást; az automatikus hidraulikus láncfeszítő pedig mindig gondoskodik a megfelelő feszességről. Egyszerű, hatékony, és nem igényel karbantartást.
Tisztább, hatékonyabb működés
A Suzuki modern technológiáinak köszönhetően a hajómotorok működése tisztább és hatékonyabb, így megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács kedvtelési célú vízi járművekről szóló 2003/44/EK irányelvének, továbbá háromcsillagos besorolást kaptak a California Air Resources Board (CARB – a levegő minőségét felügyelő kaliforniai hatóság) testülettől.
Nagy teljesítményű, 12 szelepes DOHC motor
A nagy tolóerejű hajómotor képes biztosítani a nehéz hajók mozgatásához szükséges erőt
Kiváló manőverezőképesség, különösen alacsony sebességnél
A Suzuki Lean Burn technológa a legmagasabb szintű üzemanyag-hatékonyságot biztosítja
A legkönnyebb és legkisebb hajómotorok a 44,1 kW (60 LE) és 36,8 kW (50 LE) nagy tolóerejű kategóriákban.
2013. júliusi, belső teszteredmények.
Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
A Suzuki úttörő szerepet játszott az elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezésnek a négyütemű hajómotorokban történő alkalmazásában. Ez a fejlett, bevált rendszer a motor fontosabb pontjain elhelyezett érzékelőkből gyűjti és feldolgozza a működési adatokat, majd valós időben kiszámítja a motor számára szükséges optimális üzemanyag- és levegőmennyiséget. A hajósok számára ez a simább indítást, maximális működési hatékonyságot, kiváló üzemanyag-fogyasztást, valamint csökkentett károsanyag-kibocsátást jelent.
High Energy Nagy tolóerejű hajómotor
A DF60AV/50AV modellek a hagyományos DF60A/50A motorok nagy tolóerejű változatai; mindkettőben megtalálható a Suzuki nagy tolóerejű hajtómotorja. E hajómotorok hajtóműházát a DF140A modell hajtóműházának mintájára speciális, 2,42-es áttétellel tervezték, amely a nagyobb, 35,6 cm (14 hüvelyk) méretű hajócsavart is könnyedén megforgatja. Előremenetben akár 42%-kal, hátramenetben pedig akár 136%-kal nagyobb tolóerő érhető el, ami elegendő a nehezebb hajók meghajtásához.* E megoldásnak köszönhetően a hajó precízebben irányítható manőverezés közben, alacsony sebességen is kiválóan kezelhető, dinamikusabb állórajtokra képes, továbbá a tekintélyes hajtóerő révén nagy rakománnyal is kormányozható marad. A Suzuki hajómotoroktól megszokott módon mindkét modellt az alapoktól kezdve könnyű, kis méretű hajómotornak tervezték. Ha összehasonlítjuk őket saját kategóriájuk nagy tolóerejű modelljeivel, mindkettő a legkönnyebb és a legkisebb méretű modellnek bizonyul.
Statikusan mért tolóerő, álló teszthajóval, előremenetben 3500 ford./perc és hátramenetben 3200 ford./perc mellett.
A gyorsulás mérése 600 kg tömeggel megrakott teszthajóval történt.
*2: Statikusan mért tolóerő, álló teszthajóval, előremenetben 3500 ford./perc és hátramenetben 3200 ford./perc mellett. Az adatok egységes körülmények között végzett belső tesztelés során keletkeztek. Az eredmények eltérő üzemi feltételek (a hajótest kialakítása, mérete, tömege, a hajócsavar mérete, időjárás stb.) esetén eltérhetnek.
A legkisebb méretű, legkönnyebb modellek
Ha a legkönnyebb és legkisebb méretű négyütemű hajómotorok építéséről van szó, a Suzuki egyértelműen az iparág vezetője. E hagyományt követve a DF60AV/50AV modelleket az alapoktól kezdve olyan alkatrészek és összetevők felhasználásával tervezték, amelyek a lehető legkisebb méretűek és legkönnyebbek, miközben a részegységek összhangja megmarad. Ennek köszönhetően a DF60AV és a DF50AV a kategóriájuk legkönnyebb és legkisebb méretű nagy tolóerejű hajómotorjai.
Suzuki indítástámogató rendszer
A Suzuki indítástámogató rendszere gyors és könnyű indítást biztosít. Nem kell elfordítva tartani a kulcsot: csak fordítsa el egyszer, és az önindító addig fog működni, amíg a motor el nem indul. A rendszer így simább és jobb indítást biztosít.
Önfeszítő vezérműlánc
A DF60A az első olyan hajómotor a 44,1 kW-os (60 LE) osztályban, amely vezérműlánccal rendelkezik. A lánc olajfürdőben fut, és automatikus hidraulikus feszítéssel rendelkezik, amely a karbantartásmentes működés érdekében a láncot mindig megfelelően feszesen tartja.
Nagy mechanikai hatékonyságú, 12 szelepes DOHC motor
A Suzuki DF60AV/50AV modellek ugyanolyan soros háromhengeres motorral rendelkeznek, 941 cm3-es hengerűrtartalommal, mint elődjük, a DF60A. Ez a nagyteljesítményű motor 12 szelepes, hengerenként négy szeleppel rendelkező DOHC motort tartalmaz, továbbá a magas fordulatszám-tartományban maximális hatékonyságra optimalizált légbeszívó rendszerrel rendelkezik. A motor tervezése során a Suzuki mérnökei a a mechanikus veszteségek csökkentése révén a mechanikai hatékonyság javítására is törekedtek. Minden egyes alkatrészt és összetevőt ennek figyelembevételével terveztek újra, ezáltal olyan alkatrészek születtek, mint például az olajszivattyú, amely lehetővé teszi, hogy az olaj kisebb ellenállással áramoljon át a kenőrendszeren, így a mozgó alkatrészek kenése jobb hatásfokú. A mechanikus veszteségek csökkentése együttesen nagyobb üzemanyag-hatékonyságot eredményez.
Billentéshatároló rendszer
A DF60A modellben alkalmazott új billentéshatároló rendszer segít megvédeni a hajót a sérüléstől a motor billentése közben. A szerkezet egyszerre működik billentéshatároló és jeladó eszközként. Fokozatmentes, folyamatos működésének köszönhetően a hajómotor szinte bármilyen típusú hajóra felszerelhető.
A Suzuki Lean Burn technológia
A négyütemű DF90A/80A/70A modelleken bevezetett Suzuki Lean Burn technológia egy intelligens üzemanyag-ellátó rendszer, amely figyelemre méltó javulást ér el az üzemanyag-fogyasztásban. A rendszer a motor teljesítménye és az üzemi körülmények valós idejű adatai alapján előre jelzi a várható üzemanyag-szükségletet, és takarékosabb üzemanyag-keveréket juttat a motorba, ami jelentős előnyökkel jár az alacsony fordulatszámú működéstől egészen az utazósebességig, amelyben a hajómotort a legtöbbet használják. A Suzuki belső teszteredményei azt mutatják, hogy közepes fordulatszámon mindkét hajómotor jelentős javulást hozott az üzemanyag-fogyasztásban a Lean Burn technológiával nem rendelkező elődeikhez képest.
Nagy kapacitású, 19 A-es generátor
A DF50A és DF40A nagy teljesítményű, 19 A-es generátorral van felszerelve, amely még alacsony, 1000 fordulat/perc fordulatszámon járó motor esetén is képes kb. 11,5 A áramot termelni. Normál körülmények között ez elegendő teljesítmény ahhoz, hogy a gyakrabban használt hajózási elektronikai eszközöket ellássa elektromos árammal.
Suzuki fordulatszám-szabályozó rendszer
Ez a könnyen kezelhető rendszer a gázadagolás finom szabályozását biztosítja alacsony fordulatszámon. A kormányrudas modelleken az alapfelszereltség része, a távirányítós modelleken pedig opcionálisan rendelhető. Egy független vezérlőkapcsoló segítségével a motorfordulatszám az alapjárattól az 1200 fordulat/percig terjedő tartományban 50 fordulat/perces lépésekben állítható. A rendszer egy speciális fordulatszámmérőt tartalmaz, és kompatibilis a Suzuki SMIS*3 digitális műszereivel, valamint a kétskálás analóg műszerekkel is.
*3: Suzuki moduláris eszközrendszer
A Suzuki korróziógátló rendszere
A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.
Műszaki adatok: AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) L: 508 X: 635 INDÍTÓRENDSZER Elektromos TÖMEG (KG)*1 L: 115 X: 118 VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 12 szeleppel ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés HENGEREK SZÁMA 3 HENGERŰRTARTALOM (CM3) 941 FURAT X LÖKET (MM) 72,5 x 76 MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 44,1 (60) MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5300–6300 KORMÁNYZÁS Távvezérlés FOJTÁS - OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 2,7 ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) 25 (opcionális) GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros GENERÁTOR 12 V 19 A MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim) ÁTTÉTEL 2,42:1 VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 9”–17”
Értékesítés: