Kompakt kialakítás
A Suzuki mérnökei híresek arról, hogy több kategóriában is ők készítik a legkisebb méretű négyütemű hajómotorokat. A DF60A esetében tiszta lappal indultak, minden alkatrészt és részegységet újraterveztek, és beépítették az elmúlt tíz év során szerzett összes tudást és technikai fejlesztést, hogy még könnyebb, még kisebb hajómotort alkossanak.
Lean Burn technológia
Annak érdekében, hogy minden csepp üzemanyagból a legtöbbet hozzák ki, a Suzuki mérnökei a DF60A modell fejlesztése során tervezték meg a Lean Burn technológiát, amely lehetővé teszi, hogy a motor szegényebb levegő-üzemanyag aránnyal, illetve hígabb üzemanyag-keverékkel működjön. A rendszer a levegő-üzemanyag keveréket úgy szabályozza, hogy az üzemi körülmények alapján előrejelzi a várható üzemanyag-szükségletet. Ennek előnyei széles üzemi tartományban érvényesülnek: a Lean Burn az alacsony fordulatszámú működéstől az utazósebességen történő hajózásig egyaránt jelentősen jobb üzemanyag-hatékonyságot biztosít.
Billentéshatároló rendszer
A DF60A modellben billentéshatároló rendszer található, amely képes megóvni a hajót a sérüléstől a motor billentése közben. A rendszer egy dőlésszög-érzékelőt tartalmaz, amely egyszerre működik billentéshatároló és jeladó eszközként. Fokozatmentes, folyamatos működésének köszönhetően a hajómotor szinte bármilyen típusú hajóra felszerelhető.
Tisztább, hatékonyabb működés
A Suzuki DF60A modellben is megtalálható indítástámogató rendszernek köszönhetően az indításhoz csak el kell fordítani a kulcsot, és elengedni. Az indítórendszer elvégzi a többit, és addig működik, amíg a motor be nem indul. Az indítástámogató rendszer által biztosított simább és jobb indítás hatékonyabb égést és nagyobb üzemanyag-takarékosságot biztosít.
Hatékony mechanikai kialakítás
A Suzuki mérnökei a DF60A hatékonyságának javítása érdekében jelentős figyelmet szenteltek a mechanikai veszteségek csökkentének. A speciálisan tervezett olajszivattyú nagyobb mechanikai hatékonyságot biztosít, így az olaj kisebb ellenállással áramlik át a kenési rendszeren. Ez a motor más területein fellépő kisebb mechanikai veszteségekkel együtt hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz.
Önfeszítő vezérműlánc
A DF60A modellen megtalálható a Suzuki önfeszítő vezérműlánca, így a 44,1 kW-os (60 LE) kategóriában ez az első ilyen, karbantartást nem igénylő funkcióval felszerelt hajómotor. A lánc olajfürdőben fut, és automatikus hidraulikus feszítéssel rendelkezik, amely a karbantartásmentes működés érdekében a láncot mindig megfelelően feszesen tartja.
Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
A Suzuki úttörő szerepet játszott az elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezésnek a négyütemű hajómotorokban történő alkalmazásában. Ez a fejlett, bevált rendszer a motor fontosabb pontjain elhelyezett érzékelőkből gyűjti és feldolgozza a működési adatokat, majd valós időben kiszámítja a motor számára szükséges optimális üzemanyag- és levegőmennyiséget. A hajósok számára ez a simább indítást, maximális működési hatékonyságot, kiváló üzemanyag-fogyasztást, valamint csökkentett károsanyag-kibocsátást jelent.
12-szelepes DOHC motor
A Suzuki páratlan tapasztalattal rendelkezik a motorkerékpárok, gépkocsik és hajómotorok négyütemű motorjainak tervezése és gyártása terén. Erre a gazdag tudásra támaszkodva a Suzuki mérnökei egy teljesen új, soros, 3-hengeres, kompakt, dupla felső vezérműtengelyes (DOHC) motort terveztek, hengerenként négy szeleppel. A legújabb technológia hatékony alkalmazása a DF60A modellben csúcsteljesítményt, hatékony működést és gazdaságos üzemanyag-felhasználást eredményez.
A legkisebb méretű, legkönnyebb modellek
A Suzuki az iparág vezetője a kompakt négyütemű konstrukciók terén; a DF60A pedig méltó képviselője ennek a hírnévnek. A Suzuki mérnökei minden egyes alkatrészt és összetevőt az alapoktól újraterveztek. Eközben felhasználták a legutóbbi 10 év tapasztalatának és műszaki fejlesztéseinek legjavát annak érdekében, hogy kategóriájának legkönnyebb és legkisebb hajómotorját állítsák elő.
Hatékony mechanikai kialakítás
A Suzuki mérnökei a hatékonyság javítása érdekében jelentős figyelmet szenteltek a mechanikai veszteségek csökkentének. Az áttervezett, új olajszivattyú nagyobb mechanikai hatékonyságot biztosít, így az olaj kisebb ellenállással áramlik át a kenési rendszeren. Ez a motor más területein fellépő kisebb mechanikai veszteségekkel együtt hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz..
Suzuki indítástámogató rendszer
A Suzuki indítástámogató rendszere gyors és könnyű indítást biztosít. Nem kell elfordítva tartani a kulcsot: csak fordítsa el egyszer, és az önindító addig fog működni, amíg a motor el nem indul. A rendszer így simább és jobb indítást biztosít.
Önfeszítő vezérműlánc
A DF60A az első olyan hajómotor a 44,1 kW-os (60 LE) osztályban, amely vezérműlánccal rendelkezik. A lánc olajfürdőben fut, és automatikus hidraulikus feszítéssel rendelkezik, amely a karbantartásmentes működés érdekében a láncot mindig megfelelően feszesen tartja.
A Suzuki Lean Burn technológia a legmagasabb szintű üzemanyag-hatékonyságra képes
Az első alkalommal a DF70A/80A/90A modellekben alkalmazott Suzuki Lean Burn technológia az üzemi körülmények alapján előre kiszámítja az üzemanyag-szükségletet, így takarékosabb üzemanyag-légkeverékkel látja el a motort. A Lean Burn az alacsony fordulatszámú működéstől az utazósebességen történő hajózásig egyaránt jelentősen jobb üzemanyag-hatékonyságot biztosít.
A megjelenített adatokat egységes körülmények között végzett belső tesztelés során mérték. Az eredmények eltérő üzemi feltételek (a hajótest kialakítása, mérete, tömege, időjárás stb.) esetén eltérhetnek.
Billentéshatároló rendszer
A DF60A modellben alkalmazott új billentéshatároló rendszer segít megvédeni a hajót a sérüléstől a motor billentése közben. A szerkezet egyszerre működik billentéshatároló és jeladó eszközként. Fokozatmentes, folyamatos működésének köszönhetően a hajómotor szinte bármilyen típusú hajóra felszerelhető.
Nagy kapacitású, 19 A-es generátor
A DF50A és DF40A nagy teljesítményű, 19 A-es generátorral van felszerelve, amely még alacsony, 1000 fordulat/perc fordulatszámon járó motor esetén is képes kb. 11,5 A áramot termelni. Normál körülmények között ez elegendő teljesítmény ahhoz, hogy a gyakrabban használt hajózási elektronikai eszközöket ellássa elektromos árammal.
Műszaki adatok: AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) S: 381 L: 508 X: 635 INDÍTÓRENDSZER Elektromos TÖMEG (KG)*1 S: 102 L: 104 X: 107 VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 12 szeleppel ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés HENGEREK SZÁMA 3 HENGERŰRTARTALOM (CM3) 941 FURAT X LÖKET (MM) 72,5 x 76 MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 44,1 (60) MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5300–6300 KORMÁNYZÁS Távvezérlés FOJTÁS - OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 2,7 ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) 25 (opcionális) GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros GENERÁTOR 12 V 19 A MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim) ÁTTÉTEL 2,27:1 VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 9”–17”
Értékesítés: