Nagy teljesítményű, 12 szelepes DOHC motor
A mérnökök a DF50A és DF40A motorját a Suzuki bevált, háromhengeres, soros, 12 szelepes motorjára alapozták. Ez a nagy teljesítményű motor 941 cm3 lökettérfogatú, és DOHC erőforrással rendelkezik – ez az egyetlen DOHC motor, amelyet a 36,8 kW (50 LE) / 29,4 kW (40 LE) teljesítményű hajómotorok osztályában használnak –, hengerenként négy szeleppel, valamint a magas fordulatszám-tartományban maximális hatékonyságra optimalizált légbeszívó rendszerrel. A motor tervezése során a Suzuki mérnökei a mechanikai hatékonyság javítására is törekedtek. Minden egyes alkatrészt elemeztek és újraterveztek, hogy a hatékonyság növelése érdekében csökkentsék a mechanikai veszteségeket. Az új olajszivattyú-kialakítás például hatékonyabbá teszi a belső olajáramlást, így a mozgó alkatrészek kenése jobb, miközben a szivattyú kevesebb energiát használ. Ez a motor más területein is csökkentett mechanikai veszteségekkel együtt hozzájárul a jobb üzemanyag-hatékonysághoz.
Suzuki's Lean Burn technológia
A Suzuki Lean Burn technológia egy intelligens rendszer, amely figyeli a motor teljesítményét és az üzemi körülményeket, és képes kiszámítani a várható üzemanyag-szükségletet, miközben hígabb üzemanyag-keveréket juttat a motorba. Ez a rendszer, amelyet először a DF90A/80A/70A, majd később a DF60A modellekben vezettek be, figyelemre méltó javulást biztosít az üzemanyag-fogyasztásban az alacsony fordulatszámú működéstől egészen az utazósebességig, amelyben a legtöbbet használják a hajómotort. A Suzuki belső tesztjei azt mutatják, hogy közepes fordulatszámon a DF50A 23%-kal jobb üzemanyag-fogyasztást ér el, mint elődje.
Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
A Suzuki úttörő szerepet játszik az elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezésnek a négyütemű hajómotorokban történő alkalmazásában. Ez a fejlett, bevált rendszer a motor kulcsfontosságú területein elhelyezett érzékelőkből gyűjti és dolgozza fel a működési adatokat, majd valós időben kiszámítja a motor számára szükséges optimális üzemanyag- és levegőmennyiséget. A hajósok számára nagy előnyt jelent a zökkenőmentes indítás, a maximális működési hatékonyság, a kiváló üzemanyag-fogyasztás és a csökkentett károsanyag-kibocsátás.
Karbantartásmentes vezérműlánc
A DF50A és a DF40A az egyetlen olyan 36,8 kW (50 LE) / 29,4 kW (40 LE) teljesítményű hajómotor, amely vezérműláncot alkalmaz. Az önfeszítő lánc olajfürdőben fut, karbantartást nem igényel, így a hajósokat hosszú éveken át megbízhatóan szolgálja ki.
Nagy kapacitású, 19 A-es generátor
A DF50A és DF40A nagy teljesítményű, 19 A-es generátorral van felszerelve, amely még alacsony, 1000 fordulat/perc fordulatszámon járó motor esetén is képes kb. 11,5 A áramot termelni. Normál körülmények között ez elegendő teljesítmény ahhoz, hogy a gyakrabban használt hajózási elektronikai eszközöket ellássa elektromos árammal.
Csak a legjobb elég jó
Büszkék vagyunk arra, hogy a 2012-es Londoni Olimpiai és Paralimpiai Játékok vitorlásversenyének kizárólagos beszállítói voltunk, és a DF40A volt az egyik modell, amelyet ezen a rangos eseményen használtak.
TELJESÍTMÉNY
EGYSZERŰSÉG ÉS KÉNYELEM
MEGBÍZHATÓSÁG
GAZDASÁGOS
Karbantartást nem igénylő vezérműlánc
A DF50A és DF40A az egyetlen olyan 36,8 kW (50 LE) / 29,4 kW (40 LE) teljesítményű hajómotor, amelyben vezérműlánc biztosítja a vezérlést. A lánc olajfürdőben fut, önfeszítő, karbantartást nem igényel, így hosszú éveken át tudja megbízhatóan kiszolgálni a hajósokat.
Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
A Suzuki úttörő szerepet játszott az elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezésnek a négyütemű hajómotorokban történő alkalmazásában. Ez a fejlett, bevált rendszer a motor fontosabb pontjain elhelyezett érzékelőkből gyűjti és feldolgozza a működési adatokat, majd valós időben kiszámítja a motor számára szükséges optimális üzemanyag- és levegőmennyiséget. A hajósok számára ez a simább indítást, maximális működési hatékonyságot, kiváló üzemanyag-fogyasztást, valamint csökkentett károsanyag-kibocsátást jelent.
Suzuki Lean Burn technológia
Ez az intelligens üzemanyag-szabályozó rendszer a motor teljesítménye és az üzemi körülmények alapján képes kiszámítani a várható üzemanyag-szükségletet, és így takarékosabb üzemanyag-keveréket juttat a motorba. Az eredmény figyelemre méltó javulás az üzemanyag-fogyasztásban.
Nagy mechanikai hatékonyságú, 12 szelepes DOHC motor
A mérnökök a DF50A és DF40A motorját a Suzuki bevált, háromhengeres, soros, 12 szelepes motorjára alapozták. Ez a nagy teljesítményű motor 941 cm3 lökettérfogatú, és DOHC erőforrással rendelkezik – ez az egyetlen DOHC motor, amelyet a 36,8 kW (50 LE) / 29,4 kW (40 LE) teljesítményű hajómotorok osztályában használnak, hengerenként négy szeleppel, valamint a magas fordulatszám-tartományban maximális hatékonyságra optimalizált légbeszívó rendszerrel. A motor tervezése során a Suzuki mérnökei a mechanikai hatékonyság javítására is törekedtek. Minden egyes alkatrészt elemeztek és újraterveztek, hogy a hatékonyság növelése érdekében csökkentsék a mechanikai veszteségeket. Az új olajszivattyú-kialakítás például hatékonyabbá teszi a belső olajáramlást, így a mozgó alkatrészek kenése jobb, miközben a szivattyú kevesebb energiát használ. Ez a motor más területein is csökkentett mechanikai veszteségekkel együtt hozzájárul a jobb üzemanyag-hatékonysághoz. .
Suzuki indítástámogató rendszer
A Suzuki indítástámogató rendszere gyors és könnyű indítást biztosít. Nem kell elfordítva tartani a kulcsot: csak fordítsa el egyszer, és az önindító addig fog működni, amíg a motor el nem indul. A rendszer így simább és jobb indítást biztosít.
Nagy kapacitású, 19 A-es generátor
A DF50A és DF40A nagy teljesítményű, 19 A-es generátorral van felszerelve, amely még alacsony, 1000 fordulat/perc fordulatszámon járó motor esetén is képes kb. 11,5 A áramot termelni. Normál körülmények között ez elegendő teljesítmény ahhoz, hogy a gyakrabban használt hajózási elektronikai eszközöket ellássa elektromos árammal.
Tisztább, hatékonyabb működés
A Suzuki fejlett négyütemű technológiája tisztább és hatékonyabb működést biztosít, így a hajómotorok megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács kedvtelési célú vízi járművek kibocsátási szabványairól (kipufogógáz- és zajszintek) szóló 2003/44/EK irányelvének, továbbá háromcsillagos besorolást kaptak a California Air Resources Board (CARB) szervezettől.
A Suzuki korróziógátló rendszere
A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.
Műszaki adatok: AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) S: 381 L: 508 INDÍTÓRENDSZER Elektromos TÖMEG (KG)*1 S: 102 L: 104 VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 12 szeleppel ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés HENGEREK SZÁMA 3 HENGERŰRTARTALOM (CM3) 941 FURAT X LÖKET (MM) 72,5 x 76 MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 36,8 (50) MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5300–6300 KORMÁNYZÁS Távvezérlés FOJTÁS - OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 2,7 ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) 25 (opcionális) GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros GENERÁTOR 12 V 19 A MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim) ÁTTÉTEL 2,27:1 VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 9”–17”
Értékesítés: