Kipróbált technológia
A Suzuki fejlett technológiai megoldásainak köszönhetően ezek a V6-os hajómotorok kiemelkedő teljesítményt nyújtanak. Dupla vezérműtengelyes (DOHC) motorral rendelkeznek, hengerenként négy szeleppel, és elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezéssel. Az 55°-os V-blokk kialakítás és az eltolt hajtótengely hozzájárul a rendkívül kis mérethez. A DF300AP, DF250AP és a DF250 modell az állítható szelepvezérlés (VVT) révén nagy teljesítményt nyújt, továbbá maximális nyomatékot biztosít az alsó/középső sebességtartományban. A DF250 és DF225 többlépcsős töltést alkalmaz, amely a kiemelkedő csúcsteljesítmény érdekében maximális légáramlási hatékonyságot biztosít.
Új Suzuki változtatható forgásirányú rendszer
A DF300AP és a DF250AP az elektronikus, precíziós vezérlőrendszer (Suzuki Precision Control) és a Lean Burn technológia mellett a Suzuki változtatható forgásirányú rendszerével is rendelkezik.
Alapkivitelben a hajómotor előremenetben az óramutató járásával megegyező irányban forgatja a hajócsavart. Egy ellentétes forgásirányú hajócsavar segítségével ugyanaz a motor a hajtómű üzemmódjának módosításával az óramutató járásával ellentétes irányban forog.
Ellentétes forgásirányban az erőátvitel a hátrameneti fogaskeréken keresztül történik, amelyet úgy módosítottak, hogy az előremeneti fogaskerékkel azonos tulajdonságokkal rendelkezzen. Ez világújdonság a külmotorok technológiájában.
Csak a legjobb elég jó
A V6-os csúcsmodellek tökéletes teljesítményt biztosítanak mind a szabadidős, mind a kereskedelmi hajók számára. A Suzuki volt a 2012-es londoni olimpiai és paralimpiai játékok vitorlásversenyének kizárólagos hajómotor-beszállítója. A játékokon a DF300AP és DF200, valamint a DF140, DF90A és DF40A modelleket használták.
A Suzuki immár hetedik alkalommal nyerte el az NMMA innovációs díjat
Ha csúcstechnológiáról van szó, a Suzuki újra és újra olyan technológiai megoldásokkal áll elő, amelyek a vállalatot a hajómotorok fejlesztésének élvonalába pozicionálják. A National Marine Manufacturers Association (NMMA) a DF300AP modellt az elmúlt évben bemutatott leginnovatívabb hajómotornak ismerte el, és e modellnek ítélte oda a 2012-es év rangos NMMA Innovációs Díját. A díjat immár hetedik alkalommal kapja meg a Suzuki, és a tavalyi díjat követően az új DF50A/40A esetében ismét a Suzuki második, példátlan sorozatgyőzelmét láthatjuk. A Suzuki által az évek során elnyert díjak száma tükrözi a vállalat azon törekvését, hogy a lehető legjobb, leginnovatívabb és legmegbízhatóbb termékeket kínálja ügyfeleinek, másrészt jól mutatja a vállalat mérnökeinek kiemelkedő munkáját.
Suzuki változtatható forgásirányú rendszer
A több hajómotorral felszerelt, nagyobb hajókra általában a normál forgásirányú motor mellé egy ellentétes forgásirányút is felszerelnek az iránytartás és az oldalirányú dőlés kiküszöbölése érdekében. A Suzuki innovatív változtatható forgásirányú rendszerének köszönhetően erre nincs szükség, mivel az alsó egységben lévő fogaskerekek, tengely és csapágyazás olyan kialakításúak, hogy mind normál, mind ellentétes forgásirányban hatékonyan és megbízhatóan képesek működni. A DF175AP és DF150AP modellekhez egyaránt elérhető ellentétes forgásirányú működéshez egy ellentétes forgásirányú hajócsavar, valamint egy opcionális aktiváló kapcsoló szükséges, amely a motor belsejében lévő áramkörhöz csatlakozik.*1.
*1: A normálról ellentétes forgásirányúra (vagy fordítva) történő átváltás előtt kérje márkakereskedője tanácsát. . A motor forgásirányának megfordításához egy opcionálisan rendelhető csatlakozó és egy külön hajócsavar szükséges.
Suzuki vízérzékelő rendszer
Az üzemanyagba kerülő víz számos problémához – pl. rossz hatásfokú égéshez, gyenge motorteljesítményhez, korrózióhoz – vezet. A DF300AP/250AP az első olyan Suzuki hajómotor, amelyben vízérzékelő működik; a vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől oly módon, hogy vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba..
LEÍRÁS
A vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől; a rendszer vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba.
ELŐNYE
Kiküszöböli a rossz hatékonyságú égést, az alacsony leadott teljesítményt, valamint megelőzi a korróziót.
Kiváló tartósság
A Suzuki változtatható forgásirányú rendszer bevezetésével az alsó egység fogaskerekeit más ötvözetből és valamivel nagyobb átmérővel tervezték újra, ami nagyobb merevséget biztosít. A fogaskerekeket speciális hőkezelésnek vetették alá, hogy még tartósabbak legyenek.
Suzuki fojtószelep- és fokozatváltás-vezérlő rendszer
A Suzuki precíziós vezérlés egy olyan fejlett, számítógépes vezérlőrendszer, amely a hagyományos hajómotoroknál alkalmazott mechanikus vezérlőkábeleket elektromos vezérlőkábelekkel váltja fel, és ezáltal kiküszöböli az azokkal járó súrlódást és ellenállást. Miközben a vezető csak a sima gázadást és a sebességváltó könnyed működését érzékeli, a vezérlő számítógép a kapott utasításokat valós időben feldolgozza, és továbbítja a léptetőmotoroknak, amelyek sima, éles sebességváltással reagálnak. Ez leginkább az alacsony fordulatszám-tartományban érezteti hatását, ahol a működés érezhetően egyenletes és precíz. A Suzuki Lean Burn technológiával kombinálva lehetővé teszi az üzemanyag- és a levegőáramlás szabályozását, így a fordulatszám szélesebb tartományban vezérelhető, és széles spektrumban javul az üzemanyag-hatékonyság. A Suzuki precíziós vezérlés ugyanakkor olyan beépített alrendszereket tartalmaz, amelyek megvédik a motort és a hajtóművet a helytelen kezelésből eredő károsodástól, a kialakítás és az egyszerű kábelezés pedig megkönnyíti a felszerelést, csökkentve a felszereléshez és a beállításhoz szükséges időt. A rendszer egy-, két-, hárommotoros, valamint kétállásos kivitel esetén is könnyű, precíz vezérlést tesz lehetővé.
Nagyméretű légbeömlő nyílás vízleválasztóval
A DF300AP/250AP modelleket nagyméretű légbeömlő nyílással tervezték, hogy a maximális teljesítmény érdekében a lehető legtöbb levegőt juttassa a motorba. A megnövelt légáramlás nagyobb nyomatékot eredményez alacsony és közepes fordulatszámon, és biztosítja a hajómotor hatékony működéséhez szükséges széles teljesítménytartományt. A Suzuki a rendszert vízleválasztóval is ellátta, amely segít távol tartani a vizet a fojtószelepház elektromos részeitől, valamint egy hőpajzsot is beépítettek, amely megakadályozza, hogy a beszívott levegőt a motor felhevítse.
A Suzuki fejlett technológiájú állítható szelepvezérlése (VVT) a legnagyobb teljesítményt nyújtja
A 4,0 literes, V6-os hajómotor robbanékony működésre tervezett vezérműprofilja révén maximális teljesítményleadást tesz lehetővé nagy fordulatszámon. Ez a vezérműprofil a Suzuki fejlett, állítható szelepvezérlésével (VVT) együtt olyan extra nyomatékot biztosít a DF300AP/250AP-nak, amellyel az alacsony és közepes sebességtartományban is kiváló gyorsulás érhető el. A VVT mindezt úgy éri el, hogy módosítja a szívószelepek időzítését, aminek következtében azok már akkor nyitnak, amikor a kipufogószelepek még nincsenek teljesen zárt állapotban, így egy rövid időre mindkét szelepsor nyitva van. Ez a kis időbeli átfedés a VVT segítségével a beszívási idő módosítása révén a vezérműtengelyen keresztül növelhető vagy csökkenthető, ezáltal optimális működés érhető el az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban.
Üzemanyaghűtés
Minél hűvösebb az üzemanyag, annál nagyobb a sűrűsége, és minél sűrűbb, annál jobb teljesítményt nyújt. A DF300AP/250AP modellekben az üzemanyag-szállító rendszerbe egy üzemanyaghűtő van beépítve, amely lehűti az üzemanyagot, mielőtt az bejut a motorba. Az optimális hőmérsékletű üzemanyag jobb égést és nagyobb teljesítményt eredményez.
Gömbölyű kamrás fojtószelepház
A pillangószelep a fojtószelepházon belül egy 81 mm-es, gömbölyű kamrában mozog, amelynek kialakítása mérsékli a motorba áramló levegő turbulenciáját a pillangószelep nyitásakor. Az egyenletesebb légáramlás biztosítása gyorsításkor precíz gázadást és stabilabb motorműködést eredményez alacsony fordulatszámon.
Hosszú szívócső
A DF300AP/250AP másik teljesítménynövelő jellemzője a hangolt, hosszú szívócső. A hosszú szívócsöveket gyárilag úgy hangolják, hogy egyenletes légbeáramlást biztosítsanak a motorba. A megoldás fokozott teljesítményt biztosít a DF300AP/250AP modelleken alacsony fordulatszám esetén.
O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer leírás
LEÍRÁS
- A rendszer valós idejű, pontos adatokat küld a motorvezérlés felé, amely így a változó működési feltételeknek megfelelően folyamatosan utánszabályozza a levegő-üzemanyag keverék összetételét.
ELŐNYE
- Az emissziós értékeket egyenletes, alacsony szinten tartja.
- Segít fenntartani a motor hatékony, optimális működését minden fordulatszám-tartományban.
Az O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer tisztább, stabilabb emissziót biztosít. A rendszer a motor valamennyi üzemi tartományában szabályozza a levegő-üzemanyag arányt, ezáltal fordulatszámtól függetlenül optimális működési hatékonyságot biztosít.
A Suzuki Lean Burn technológia - DF300AP
A Suzuki innovatív Lean Burn technológiáját először a DF90A/80A/70A modellekben alkalmazták, és az újdonságot a hajósok és a média egyaránt nagy elismeréssel fogadta. A rendszer az üzemi körülmények alapján előre kiszámítja az üzemanyag-szükségletet, így takarékosabb üzemanyag-légkeverékkel látja el a motort. Ennek előnyei széles üzemi tartományban érvényesülnek: a Lean Burn az alacsony fordulatszámú működéstől az utazósebességen történő hajózásig egyaránt jelentősen jobb üzemanyag-hatékonyságot biztosít. Ez a megoldás a Suzuki precíziós vezérlésű elektronikus fojtószelep- és fokozatváltás-vezérlő rendszerrel kombinálva lehetővé teszi, hogy a kezelő egyenletesen és precízen tudja szabályozni a motorfordulatszámot, ezáltal jelentősen jobb üzemanyag-hatékonyság érhető el. Ez a kombináció emellett a teljes fordulatszám-tartományban zökkenőmentes erőátvitelt biztosít. A belső tesztek eredményei azt mutatják, hogy a DF300AP modell 14%-kal gazdaságosabb az elődjénél, anélkül, hogy ez az eredeti, Lean Burn technológiával még nem rendelkező DF140-hez képest a teljesítmény rovására menne.
A megjelenített adatokat egységes körülmények között végzett belső tesztelés során mérték. Az eredmények eltérő üzemi feltételek (a hajótest kialakítása, mérete, tömege, időjárás stb.) esetén eltérhetnek.
Új alsó egység
Az eredeti DF300-hoz képest a legnagyobb változások ezeken a hajómotorokon az alsó egységben találhatók, amelyet a Suzuki változtatható forgásirányú rendszerhez terveztek át; a világon elsőként képes ugyanaz az egység normál és az ellentétes forgásirányban működni. A rendszer lényege az új hajtómű-elrendezés az alsó egységben, amely lehetővé teszi, hogy a hajómotor normál vagy ellentétes forgásirányban is működni tudjon. A megoldás másik fontos eleme egy kapcsoló, amely a motor belsejében lévő áramkörhöz csatlakozik, és bekapcsolja az ellentétes forgásirányú üzemmódot. A DF300-hoz hasonlóan a DF300AP/250AP is agresszív, 2,08:1-es végáttételű hajtóművel rendelkezik, amely a 406 mm (16 hüvelyk) átmérőjű, különböző lapátszögű hajócsavarokat is megforgatja, így a legkülönbözőbb hajókon is képes optimális teljesítményt nyújtani. Az áttervezett fogaskerekek nagyobb tartósságot biztosítanak, a kétirányú vízbeömlő nyílások hozzáadása pedig módosítja a hűtőrendszerbe beszívott víz áramlását, ezáltal fokozza a hűtés hatékonyságát.
Kettős vízbeömlő nyílás
A motor hűtését az alsó egység alján elhelyezett vízbelépő nyílásokon beáramló víz biztosítja. A lent elhelyezett kettős beömlőnyílásokon több víz áramlik a motorba, ezáltal nő a hűtés hatásfoka. Az elülső vízbeömlőnyílás a hajtóműház orrán kapott helyet, így nagyobb a belépő vízmennyiség, különösen nagy sebesség esetén. A második beömlőnyílás szintén alacsonyan helyezkedik el, ami lehetővé teszi a DF300AP/250AP hajómotorok számára a sekélyvízi használatot is.
Áttervezett, új, áramvonalas hajtóműház
A DF300AP/250AP egy áttervezett, áramvonalas hajtóműházzal rendelkezik, amelyet a Suzuki változtatható forgásirányú rendszerében használt új fogaskerekek befogadására fejlesztettek ki.
Maga a hajtóműház valójában nagyobb, mint az előző modellé, így nagyobb tartósságot biztosít a hajtóműnek, azonban áramvonalasabb, hidrodinamikusabb formával tervezték, amely lehetővé teszi, hogy kisebb közegellenállással és nagyobb hatékonysággal haladjon a vízben. Az alábbi ábrákon a legnagyobb közegellenállású részek piros színnel vannak jelölve. Az összehasonlításból látható, hogy az új kialakítás lehetővé teszi, hogy az alsó egység kisebb közegellenállással haladjon a vízben.
Műszaki adatok: AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) X: 635 XX: 762 INDÍTÓRENDSZER Elektromos TÖMEG (KG)*1 X: 290 XX: 299 VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 24 szeleppel ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés HENGEREK SZÁMA V6 (55 fokban) HENGERŰRTARTALOM (CM3) 4028 FURAT X LÖKET (MM) 98 x 89 MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 184,0 (250) MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5500–6100 KORMÁNYZÁS Távvezérlés FOJTÁS - OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 8 ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) - GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros GENERÁTOR 12 V 54 A MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim) ÁTTÉTEL 2,08:1 VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) Elektronikus vezérlésű KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 15”–27,5”
Értékesítés: