Értékesítő kollégáink minden kérdésében segítenek: Köleséri Klára: +3630 217 5270; Német Sándor: +3630 971 2133; email: suzukiertekesites@sandorservice.hu

Suzuki DF 175AP Hajómotor

Cikkszám: 
DF175AP

Suzuki DF 175AP Hajómotor

                       

PDF Katalógus


 

Hajómotor változatok:

S: Ajánlott fartükör-magasság 381 mm
L: Ajánlott fartükör-magasság 508 mm
X: Ajánlott fartükör-magasság 635 mm
XX: Ajánlott fartükör-magasság 762 mm
E: Elektromos Önindító, Kormányrúd
R: Elektromos Önindító, Távirányítás
T: Elektromos Önindító, Távirányítás és Szervo Trimelés, Kiemelés
Z: Ellentétes Forgásirány
P: Változtatható Forgásirány
TH: Kézikaros Változat

5 381 900 Ft
Részletek
Suzuki változtatható forgásirányú rendszer

A Suzuki változtatható forgásirányú rendszer egy világelső technológia, amely lehetővé teszi, hogy egyazon hajtómű a megfelelő váltással normál vagy ellentétes forgásirányban is meg tudja forgatni a hajócsavart; ez a megoldás elsőként kerül alkalmazásra ebben a kategóriában. Két vagy több hajómotor egyidejű használata esetén a hajómotorok ellentétes forgásirányú modellé alakíthatók, amihez csupán a hajtómű üzemmódjának átváltására és egy ellentétes forgásirányú hajócsavarra van szükség.**1.

  1. A motor forgásirányának megfordításához egy opcionálisan rendelhető csatlakozó és egy külön hajócsavar szükséges.
    A normálról ellentétes forgásirányúra (vagy fordítva) történő átváltás előtt kérje márkakereskedője tanácsát..
Suzuki precíziós vezérlés

A precíz gázadás és a simább, határozottabb sebességváltás a Suzuki precíziós vezérlésnek köszönhető, amely egy olyan fejlett, számítógépes vezérlőrendszer, amely a hagyományos hajómotoroknál alkalmazott vezérlőkábeleket elektromos vezérlőkábelekkel váltja fel, és ezáltal kiküszöböli az azokkal járó súrlódást és ellenállást. A Lean Burn technológiával kombinálva a működési tartomány széles spektrumán javítja az üzemanyag-hatékonyságot.

  • A Suzuki „Big Block” soros négyhengeres motorja a nagy, 2867 cmspan style="box-sizing: border-box; font-size: 12px; line-height: 0; position: relative; vertical-align: baseline; top: -0.5em;">3-es hengerűrtartalmat és a magas sűrítési arányt kihasználva 129,0 kW (175 LE) és 110,0 kW (150 LE) teljesítményt állít elő, ami lenyűgöző gyorsulást és alacsony fordulatszámú nyomatékot biztosít.
  • A kopogásérzékelő és az O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer, valamint a vízérzékelő rendszer fokozott megbízhatóságot biztosít a motornak.
  • Az állítható szelepvezérlő rendszer (VVT) növeli az alacsony és középső sebességtartományban rendelkezésre álló nyomatékot, amivel kiváló gyorsulás érhető el.
  • A többlépcsős töltési rendszer fokozza a csúcsteljesítményt.
  • A légbeszívó rezonátor tovább csökkenti az üzemi zajt, így a motor még csendesebben működik.
  • A kényelmes, kulcs nélküli indítórendszer indításgátlóként is működik, és így segít megakadályozni a lopást.
  • A Pearl Nebular Black fényezés és a 3D logók kifinomult megjelenést kölcsönöznek.

 

Többlépcsős töltés (MSI)

A teljesítmény nagyban függ attól, hogy megfelelő mennyiségű levegő jut-e a hengerbe. A nagy fordulatszámú működéshez jellemzően több levegő szükséges, mint az alacsony fordulatszámúhoz. A Suzuki többlépcsős töltési rendszere hengerenként két szívócsővel teljesíti ezt az igényt, hogy a motor hozzájusson a szükséges mennyiségű levegőhöz. Alacsony fordulatszámon a levegő hosszabb, görbe szívócsövön keresztül jut az égéstérbe, aminek az a célja, hogy javítsa az égés hatékonyságát és az alacsony fordulaton leadott nyomatékot. A fordulatszám növelésével a szelepek a közvetlen légbeszívócsövek felé nyitnak. Mivel ezek a csövek rövidebbek, és nem képeznek ellenállást, több levegőt engednek az égéstérbe, ezáltal nagy fordulatszámú működésnél jobb levegőzést biztosítanak a motornak, amitől nő a leadott teljesítmény.

Diagram of Multi-Stage Induction (MSI)
Nagyteljesítményű generátor

A mai hajókban már egy sor olyan elektronikai egység üzemel, amelyek működéséhez folyamatos és stabil áramellátásra van szükség. A Suzuki mérnökei éppen ezért egy olyan generátort építettek a DF200A, DF175AP és DF150AP modellekbe, amely a maximális 44 A-es (12 V) áramerősség nagy részének leadására még igen alacsony, akár 1000 ford./perces motorfordulatszámon is képes.

Diagram of High Output Alternators
Eltolt hajtótengely
LEÍRÁS

A motor kissé előrébb helyezkedik el, ezért az egész hajómotor súlypontja is előrébb kerül.


ELŐNYE

 - Kisebb vibráció
- Kisebb helyigény
- Stabilabb kormányozhatóság

Dupla frissvizes vízbeömlő nyílás

A fokozatosan felhalmozódó só, homok és szennyeződés rontja a hűtés hatásfokát, ami idővel a motor meghibásodásához vezethet. A felhalmozódás megelőzése érdekében a DF100B/90A/80A/70A modellek két frissvizes vízbeömlő nyílással rendelkeznek, ami megkönnyíti a hűtőrendszer átöblítését. Az egyik beömlőnyílás a hajómotor bal oldalának alsó részén, a másik a homlokpanelen található, így az átöblítés a vízen vagy a parton egyaránt kényelmesen elvégezhető.

Picture of DUAL ENGINE FLUSH PORTS
Féldirekt légbeszívó rendszer
LEÍRÁS

A rendszer a hideg levegőt közvetlenül a többlépcsős szívócsőbe vezeti, amivel javítja a motor működésének hatékonyságát.


ELŐNYE

- Dinamikusabb gyorsulás, nagyobb végsebesség.

Diagram of Semi-direct Air Intake System
Diagram of Semi-direct Air Intake System
Rezonátor

A kipufogórendszer közismerten növeli a motorzajt, de azt már kevesebben tudják, hogy a légbeszívó rendszer ugyancsak jelentős zajforrás. A beszívórendszeren keresztül nagy sebességgel áramló levegő éles zajjal jár. A DF175AP/DF150AP modellek egy légbeszívó rezonátorral rendelkeznek, amely csökkenti az ilyen zajokat, így a működés rendkívül csendes marad.

Diagram of Resonator
Vibrációelnyelő felfüggesztés

A motor vibrációjának csökkentése és a stabil működés érdekében mind a DF175AP, mind a DF150AP modellen az alsó és a felső felfüggesztésnél is puha és kemény gumialátétek kombinációja került beépítésre. A puha gumialátétek az üresjárat és a 2000 ford./perc közötti tartományban keletkező rezgések elnyelésére szolgálnak, míg a kemény gumialátétek nagyobb rakomány mellett is stabil működést biztosítanak, így a motor nagyobb erőkifejtésre és teljesítményre képes.

Suzuki Lean Burn technológia

A Suzuki Lean Burn technológia egy intelligens üzemanyag-ellátó rendszer, amely figyelemre méltó javulást ér el az üzemanyag-fogyasztásban, így még gazdaságosabbá teszi az üzemanyag-hatékony négyütemű hajómotorokat. A motorteljesítmény és az üzemi paraméterek valós idejű figyeléséhez a rendszer 32 bites fedélzeti ECM egységet használ a várható üzemanyag-szükséglet kiszámolásához, és jobb hatásfokú keverékkel látja el a motort a teljes fordulatszám-tartományban. Az eredmények jelentős üzemanyag-megtakarítást mutatnak a teljes fordulatszám-tartományban, beleértve az utazósebességet is, amelyben a legtöbbet használják a hajómotort.

LEAN BURN
Biztosítékdoboz

A hajómotor elektromos rendszerének valamennyi biztosítéka a hajómotor oldalán található biztosítékdobozban található. Ez az elrendezés kényelmes hozzáférést biztosít, ugyanakkor megőrzi a hajómotor letisztult formáját.

Diagram of Fuse Box
Suzuki változtatható forgásirányú rendszer

A több hajómotorral felszerelt, nagyobb hajókra általában a normál forgásirányú motor mellé egy ellentétes forgásirányút is felszerelnek az iránytartás és az oldalirányú dőlés kiküszöbölése érdekében. A Suzuki innovatív változtatható forgásirányú rendszerének köszönhetően erre nincs szükség, mivel az alsó egységben lévő fogaskerekek, tengely és csapágyazás olyan kialakításúak, hogy mind normál, mind ellentétes forgásirányban hatékonyan és megbízhatóan képesek működni. A DF175AP és DF150AP modellekhez egyaránt elérhető ellentétes forgásirányú működéshez egy ellentétes forgásirányú hajócsavar, valamint egy opcionális aktiváló kapcsoló szükséges, amely a motor belsejében lévő áramkörhöz csatlakozik.*1.

SUZUKI SELECTIVE ROTATION

*1: A normálról ellentétes forgásirányúra (vagy fordítva) történő átváltás előtt kérje márkakereskedője tanácsát. .
A motor forgásirányának megfordításához egy opcionálisan rendelhető csatlakozó és egy külön hajócsavar szükséges.

Diagram of Suzuki Selective Rotation
Kiegyensúlyozó rendszer

A soros, négyhengeres motorok egyik jellemzője, hogy magas fordulatszámon hajlamosak a dugattyú mozgásával megegyező irányú másodlagos vibrációra. E vibráció kiküszöbölésére az érintett modellekbe a mérnökök kiegyensúlyozó tengelyeket terveztek, amelyek a dugattyúk mozgását oldalirányú mozgással semlegesítik. A kiegyensúlyozó tengelyt bal és jobb oldali részre osztották, amelyek ellentétes irányban, a főtengely fordulatszámának kétszeresével forognak, így hatékonyan ellensúlyozzák a másodlagos rezgéseket, ami egyenletesebb motorműködést eredményez..

Magas, 10,2:1-es sűrítési arány, kategóriájában a legnagyobb* hengerűrtartalom*2

A sűrítés és a hengerűrtartalom egyaránt fontos szerepet játszik a leadott teljesítményben. A hengerűrtartalom egyenes arányban áll a gyorsulással és a nyomatékkal, vagyis ha az előbbi nagyobb, úgy általában az utóbbiak is magasabb értékűek. A nagyobb sűrítési arány lehetővé teszi, hogy az üzemanyag elégetéséből a motor több energiát nyerjen, ami a nyomaték és a teljesítmény érzékelhető javulását eredményezi. A Suzuki mérnökei a versenymotorok építésében szerzett széles körű motorsport-tapasztalatra és szakértelemre támaszkodva a 2867 cm3 hengerűrtartalmat, ami az összes vonatkozó hajómotor-osztályban a legnagyobb, igen nagy, 10,2:1 arányú sűrítéssel párosították, így a kompakt hajómotorok esetében még nagyszerűbb teljesítményt tudtak elérni.

*2: 2016. augusztusi adat.

Állítható szelepvezérlő rendszer (VVT)

Az állítható szelepvezérlés a Suzuki számos csúcskategóriás hajómotorjánál használatos, mivel nagy előnye, hogy megtartja a négyütemű technológia előnyeit, miközben a motor teljes fordulatszám-tartományában nagy teljesítményt nyújt. A rendszer egy innovatív vezérműprofilt kapott, amely maximális teljesítményleadást tesz lehetővé nagy fordulatszámon. Az állítható szelepvezérlő rendszer a vezérműtengelyen keresztül módosítja a beszívási időket, ezáltal optimalizált működést ér el az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban. Ez lehetővé teszi, hogy a motor a teljes működési tartományban maximális teljesítményt nyújtson, miközben a jobb gyorsulás érdekében az alacsonytól a közepesig terjedő fordulatszám-tartományban nagyobb nyomatékot adjon le. Maga a folyamat teljesen automatikus; a kezelő pedig élvezheti az erőt és a teljesítményt.

Billentéshatároló rendszer

A hajó és a motor billentés esetén esetlegesen bekövetkező károsodástól való védelme érdekében mindkét motoron van egy felhasználó által állítható billentéshatároló kapcsoló, amely megakadályozza, hogy a motor egy előre meghatározott ponton túl dőljön.

Diagram of Tilt Limit System
Kopogásérzékelő

A kopogásérzékelő figyeli az égést, és az égési adatokat elküldi az ECM-vezérlésnek, amely az optimális teljesítmény érdekben precízen utánszabályozza a motor időzítését. A megoldás nemcsak folyamatosan maximális teljesítményt biztosít, de a motor élettartamát is növeli.

Suzuki vízérzékelő rendszer

Az üzemanyagba kerülő víz számos problémához – pl. rossz hatásfokú égéshez, gyenge motorteljesítményhez, korrózióhoz – vezet. A DF300AP/250AP az első olyan Suzuki hajómotor, amelyben vízérzékelő működik; a vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől oly módon, hogy vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba..


LEÍRÁS

A vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől; a rendszer vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba.


ELŐNYE

Kiküszöböli a rossz hatékonyságú égést, az alacsony leadott teljesítményt, valamint megelőzi a korróziót.

Picture of Suzuki Water Detecting System
Vízhűtéses feszültségszabályozó izolátorral

Mindkét hajómotorban vízhűtéses feszültségszabályozók vannak, amelyek elvezetik a feszültségszabályzó hőjét, ezáltal növelik annak tartósságát. Az akkumulátortöltő rendszer izolációs funkcióval rendelkezik, amely lehetővé teszi két akkumulátor használatát. A rendszer az elektromos áramot két áramkörben osztja el, és megvédi a főakkumulátort abban az esetben, ha a másodlagos akkumulátor lemerül.

Suzuki kulcs nélküli indítórendszer*3

A Suzuki kulcs nélküli rendszere érzékeli az elektromos kulcs közelségét, amely egy hozzáférési kódot küld a motor indítórendszerébe. Ha a vezető magánál tartja az elektronikus indítókulcsot, és a konzol egyméteres körzetén belül áll, csatlakoztatnia kell a vészleállító kapcsoló zsinórját, majd be kell kapcsolnia a főkapcsolót, és elég egy gombnyomással elindítania a hajómotort. A kulcs mindvégig biztonságos helyen, a kezelő zsebében van, így a rendszer egyszerű, stresszmentes kezelést tesz lehetővé, mivel csökkenti a kulcs elvesztésének kockázatát. A megoldás tökéletes lopásgátlóként működik, ugyanis a motort a hozzáférési kód nélkül nem lehet beindítani. A vízálló elektronikus indítókulcs lebeg a vízen, így ha a vízbe esik, nem merül el.

Picture of Suzuki Keyless Start System

*3: Előfordulhat, hogy nem minden régióban kapható. További információkért forduljon Suzuki Márkakereskedőjéhez.

32-bites ECM (motorvezérlő modul)

A DF200A, DF175AP és a DF150AP modellek 32-bites ECM-et (motorvezérlő modult) használnak, amely precíz vezérlést biztosít a motor, különösen a gyújtás és az üzemanyag-ellátó rendszer számára. Ez a nagy teljesítményű fedélzeti számítógép a motor főbb pontjain elhelyezett érzékelők információi alapján figyeli és valós időben feldolgozza a hajómotor létfontosságú működési adatait. Ilyen érzékelők a szívócsonk abszolútnyomás-érzékelője, a főtengely és a vezérműtengely helyzetérzékelője, a fojtószelep helyzetérzékelője, a beszívott levegő hőmérséklet-érzékelője, a sebességfokozat-érzékelő, továbbá a hengerfal hőmérséklet-érzékelője. Az ezek által szolgáltatott adatok alapján a számítógép precíziós vezérlést biztosít a motor gyújtás- és üzemanyag-rendszerének, így minden körülmények között képes fenntartani az optimális gyújtást és üzemanyag-ellátást.

Csendes működés

A Suzuki négyütemű hajómotorok régóta híresek csendes működésükről. A Suzuki mérnökei sokat sokat dolgoznak azon, hogy a hajómotorok működését a lehető legcsendesebbé tegyék.

O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer leírás
LEÍRÁS

 - A rendszer valós idejű, pontos adatokat küld a motorvezérlés felé, amely így a változó működési feltételeknek megfelelően folyamatosan utánszabályozza a levegő-üzemanyag keverék összetételét.


ELŐNYE

- Az emissziós értékeket egyenletes, alacsony szinten tartja.

- Segít fenntartani a motor hatékony, optimális működését minden fordulatszám-tartományban.



Az O2  lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer tisztább, stabilabb emissziót biztosít. A rendszer a motor valamennyi üzemi tartományában szabályozza a levegő-üzemanyag arányt, ezáltal fordulatszámtól függetlenül optimális működési hatékonyságot biztosít.

Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés

A Suzuki az eredeti DF70/60-as motor 1997-es bevezetésétől fogva úttörő szerepet játszik az elektronikus üzemanyag-befecskendezésnek a négyütemű hajómotoroknál történő alkalmazásában. A Suzuki elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezése a motor minden hengerét optimális üzemanyag-levegő keverékkel látja el, amelyet a rendszer a 32-bites motorvezérlő számítógép utasításai alapján nagy nyomáson fecskendez be a hengerekbe. A rendszer jobb üzemanyag-hatékonyságot, azonnali, határozott gyorsulást és csökkentett károsanyag-kibocsátást biztosít, amely megfelel az emissziós előírásoknak. A hajómotorok megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács kedvtelési célú vízi járművekről szóló 2003/44/EK irányelvének, továbbá háromcsillagos besorolást kaptak a California Air Resources Board (CARB) szervezettől.

Nagy teljesítményű „Big Block” motor

Az új DF175AP/150AP fejlesztői mindkét új Suzuki hajómotort egy soros, négyhengeres, négyütemű, 2867 cm3-es hengerűrtartalmú Big Block motorra alapozták. A blokkban egy hengerenként négy szelepes DOHC motor gondoskodik a nagy teljesítményről. Míg a nagy hengerűrtartalom révén a motor páratlan sebességre és gyorsulásra képes, a Suzuki mérnökei arról is gondoskodtak, hogy a hajómotor a lehető legkisebb tömegű és helyigényű legyen.
Mindkét hajómotorban megtalálhatók a Suzuki legjobb és legújabb úttörő technológiái, melyeknek célja a hatékonyság, valamint a minél jobb motorteljesítmény minél szélesebb fordulatszám-tartományban.

A Suzuki korróziógátló rendszere

A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.

Diagram of Suzuki's Anti Corrosion System
Suzuki precíziós vezérlés (elektronikus fojtószelep- és fokozatváltás-vezérlő rendszer)

A Suzuki precíziós vezérlés egy olyan fejlett, számítógépes vezérlőrendszer, amely a hagyományos hajómotoroknál alkalmazott mechanikus vezérlőkábeleket elektromos vezérlőkábelekkel váltja fel, és ezáltal kiküszöböli az azokkal járó súrlódást és ellenállást. Miközben a vezető csak a sima gázadást és a sebességváltó könnyed működését érzékeli, a vezérlő számítógép a kapott utasításokat valós időben feldolgozza, és továbbítja a léptetőmotoroknak, amelyek sima, éles sebességváltással reagálnak. Ez leginkább az alacsony fordulatszám-tartományban érezteti hatását, ahol a működés érezhetően egyenletes és precíz. A Suzuki Lean Burn technológiával kombinálva lehetővé teszi az üzemanyag- és a levegőáramlás szabályozását, így a fordulatszám szélesebb tartományban vezérelhető, és széles spektrumban javul az üzemanyag-hatékonyság. A Suzuki precíziós vezérlés ugyanakkor olyan beépített alrendszereket tartalmaz, amelyek megvédik a motort és a hajtóművet a a helytelen kezelésből eredő károsodástól, a kialakítás és az egyszerű kábelezés pedig megkönnyíti a felszerelést, csökkentve a felszereléshez és a beállításhoz szükséges időt. A rendszer egy-, két-, három- vagy négymotoros, valamint kétállásos kivitel esetén is könnyű, precíz vezérlést tesz lehetővé.

Diagram of Suzuki Precision Control (Electronic Throttle and Shift System)

 

 Műszaki adatok:
AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) L: 508 X: 635
INDÍTÓRENDSZER Elektromos
TÖMEG (KG)*1 L: 236 X: 241
VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 16 szeleppel
ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés
HENGEREK SZÁMA 4
HENGERŰRTARTALOM (CM3) 2867
FURAT X LÖKET (MM) 97 x 97
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 129,0 (175)
MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5500–6100
KORMÁNYZÁS Távvezérlés
FOJTÁS -
OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 8
ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) -
GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros
GENERÁTOR 12 V 44 A
MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos
DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim)
ÁTTÉTEL 2,50:1
VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) Elektronikus vezérlésű
KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó
HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 15”–27,5”


Értékesítés:

Köleséri Klára
Telefon: +36 (59) 520750 / 13-as mellék
Mobil: +36 (30) 2175270 
E-mail: suzukiertekesites@sandorservice.hu

 

Német Sándor
Telefon: +36 (59) 520750 / 15-ös mellék
Mobil: +36 (30) 9712133
E-mail: suzukiertekesites@sandorservice.hu

Adatok
Hengerek száma:
S4
Hengerűrtartalom (cm³):
2867
Teljesítmény (Le):
175
Tömeg:
241 kg/db
Suzuki DF 175AP Hajómotor
Suzuki DF 175AP Hajómotor
5 381 900 Ft
Webáruház készítés