VIDEO
Üzemanyag-hatékony
Ezek az új hajómotorok a Lean Burn technológiának, a félközvetlen légbeszívó rendszernek, valamint a 10,1:1-es értékű, kiemelkedően magas sűrítési aránynak köszönhetően tiszta és hatékony teljesítményt nyújtanak. A jelenlegi 175-ös és 150-es modellekkel összehasonlítva a DF175A 14%-kal, a DF150A pedig 7%-kal energiahatékonyabb, így jelentős üzemanyag-megtakarítást nyújt..
Erőteljes
A DF150A esetén 3,1%-kal, a DF175A esetén pedig 2,7%-kal nagyobb nyomaték, a Suzuki hajómotoroknál már bevált eltolt hajtótengelyes megoldás, valamint a kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer együttesen lehetővé teszik, hogy ezek az újabb modellek a teljes fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítményt nyújtsanak. A DF150A és 175A modellek még teljes rakományú hajóval is magasabb teljesítményszintre képesek.
Erőteljes gyorsulás
A DF150A és a DF175A ugyanazt a motorblokkot kapták, mint a népszerű DF200A modell. A nagyobb hengerűrtartalom és a továbbfejlesztett mechanikai tervezés együttesen dinamikusabb gyorsulást eredményeznek, állórajtnál és közepes fordulatszámnál egyaránt. Ha vásárlóink nagy teljesítményre és jobb üzemanyag-hatékonyságra vágynak, e modellekben mindkettőt megtalálják.
Megbízható
Ezek az új hajómotorok teljes mértékben kihasználják a Suzuki „nyerő négyütemű” technológiáját, ezáltal évről évre megbízható teljesítményt nyújtanak. A kopogásérzékelő sima, zavartalan motorműködést biztosít, ezáltal jelentősen növeli a motor élettartamát. A lambdaszonda hatékonyabb motorműködést biztosít, a Suzuki vízérzékelő rendszere pedig megóvja a motort a rossz minőségű gázkeveréktől, ezáltal a rossz hatásfokú égéstől, a romló teljesítménytől és a korróziótól.
A grafikonon ábrázolt adatokat egységes körülmények között végzett belső tesztelés során mérték. Az eredmények a különböző működési körülmények miatt eltérhetnek.
LEAN BURN
LEÍRÁS
A Lean Burn technológia a pillanatnyi üzemi körülményeknek megfelelően mindig optimális üzemanyag-levegő keveréket juttat a motorba.
ELŐNYE
- Mindez jelentősen javítja a hajómotor üzemanyag-hatékonyságát minden sebességtartományban, de különösen utazósebességen.
- A jobb üzemanyag-hatékonyságnak köszönhetően jelentős megtakarítás érhető el.
Többlépcsős töltési rendszer
LEÍRÁS
Az alacsony és a magas fordulatszám közti váltáskor a rendszer a hosszabbról rövidebb szívócsőre kapcsolja át a légbeszívást, ezáltal mindig a megfelelő mennyiségű levegő jut az égéstérbe.
ELŐNYE
- Nagyobb fordulatszámon nagyobb a beszívott légmennyiség, ezáltal nő a teljesítmény.
- Javítja az égés hatásfokát és a nyomatékot, mivel alacsonyabb fordulatszámon növeli a beszívott levegő sűrűségét.
Kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer
LEÍRÁS
Ennek az eltolt hajtótengelyt is magában foglaló megoldásnak a lényege, hogy az első áttételi fokozat a főtengely és a hajtótengely között van, a második pedig a hajtóműházon belül. Ez a kialakítás nagyobb fogaskerék-áttételt tesz lehetővé, aminek köszönhetően a motor nagyobb hajócsavart képes megforgatni, ezáltal nagyobb nyomatékot képes kifejteni.
ELŐNYE
- Nagy hajtási hatékonyság, nagyobb átmérőjű hajócsavar.
- Stabil menettartás és hajócsavar által kifejtett nyomaték még nagy rakománnyal is.
- Az óriási nyomaték nagy átmérőjű hajócsavarokat is képes megforgatni, ezáltal dinamikus gyorsulást biztosít.
KATEGÓRIÁNKÉNTI FOGASKERÉK-ÁTTÉTEL
MODELL
DF140BG/115BG/ DF140A/115A/100A DF100B/90A/80A/70A DF90AWQH
DF200A(AP)/ 175A(AP)/150A(AP) DF150W
DF250/ 225/200
DF300AP/ 250AP DF250W
DF350A/ 325A/300B
ÁTTÉTEL
2.59:1
2.50:1
2.29:1
2.08:1
2.29:1
VVT (Állítható szelepvezérlő rendszer)
LEÍRÁS
Az állítható szelepvezérlés lényege, hogy a szívószelepek nyitási és zárási időzítését a rendszer a motor pillanatnyi üzemi körülményeinek megfelelően folyamatosan utánszabályozza.
ELŐNYE
- Sima, erőteljes nyomatékot biztosít.
- Hatalmas gyorsulásra képes valamennyi fordulatszám-tartományban.
Féldirekt légbeszívó rendszer
LEÍRÁS
A rendszer a hideg levegőt közvetlenül a többlépcsős szívócsőbe vezeti, amivel javítja a motor működésének hatékonyságát.
ELŐNYE
- Dinamikusabb gyorsulás, nagyobb végsebesség.
Suzuki vízérzékelő rendszer
Az üzemanyagba kerülő víz számos problémához – pl. rossz hatásfokú égéshez, gyenge motorteljesítményhez, korrózióhoz – vezet. A DF300AP/250AP az első olyan Suzuki hajómotor, amelyben vízérzékelő működik; a vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől oly módon, hogy vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba..
LEÍRÁS
A vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől; a rendszer vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba.
ELŐNYE
Kiküszöböli a rossz hatékonyságú égést, az alacsony leadott teljesítményt, valamint megelőzi a korróziót.
O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer leírás
LEÍRÁS
- A rendszer valós idejű, pontos adatokat küld a motorvezérlés felé, amely így a változó működési feltételeknek megfelelően folyamatosan utánszabályozza a levegő-üzemanyag keverék összetételét.
ELŐNYE
- Az emissziós értékeket egyenletes, alacsony szinten tartja.
- Segít fenntartani a motor hatékony, optimális működését minden fordulatszám-tartományban.
Az O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer tisztább, stabilabb emissziót biztosít. A rendszer a motor valamennyi üzemi tartományában szabályozza a levegő-üzemanyag arányt, ezáltal fordulatszámtól függetlenül optimális működési hatékonyságot biztosít.
Új alsó egység
Az eredeti DF300-hoz képest a legnagyobb változások ezeken a hajómotorokon az alsó egységben találhatók, amelyet a Suzuki változtatható forgásirányú rendszerhez terveztek át; a világon elsőként képes ugyanaz az egység normál és az ellentétes forgásirányban működni. A rendszer lényege az új hajtómű-elrendezés az alsó egységben, amely lehetővé teszi, hogy a hajómotor normál vagy ellentétes forgásirányban is működni tudjon. A megoldás másik fontos eleme egy kapcsoló, amely a motor belsejében lévő áramkörhöz csatlakozik, és bekapcsolja az ellentétes forgásirányú üzemmódot. A DF300-hoz hasonlóan a DF300AP/250AP is agresszív, 2,08:1-es végáttételű hajtóművel rendelkezik, amely a 406 mm (16 hüvelyk) átmérőjű, különböző lapátszögű hajócsavarokat is megforgatja, így a legkülönbözőbb hajókon is képes optimális teljesítményt nyújtani. Az áttervezett fogaskerekek nagyobb tartósságot biztosítanak, a kétirányú vízbeömlő nyílások hozzáadása pedig módosítja a hűtőrendszerbe beszívott víz áramlását, ezáltal fokozza a hűtés hatékonyságát.
A Suzuki korróziógátló rendszere
A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.
Üzemanyag-hatékony Ezek az új hajómotorok a Lean Burn technológiának, a félközvetlen légbeszívó rendszernek, valamint a 10,1:1-es értékű, kiemelkedően magas sűrítési aránynak köszönhetően tiszta és hatékony teljesítményt nyújtanak. A jelenlegi 175-ös és 150-es modellekkel összehasonlítva a DF175A 14%-kal, a DF150A pedig 7%-kal energiahatékonyabb, így jelentős üzemanyag-megtakarítást nyújt.. Kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer LEÍRÁS Ennek az eltolt hajtótengelyt is magában foglaló megoldásnak a lényege, hogy az első áttételi fokozat a főtengely és a hajtótengely között van, a második pedig a hajtóműházon belül. Ez a kialakítás nagyobb fogaskerék-áttételt tesz lehetővé, aminek köszönhetően a motor nagyobb hajócsavart képes megforgatni, ezáltal nagyobb nyomatékot képes kifejteni. ELŐNYE - Nagy hajtási hatékonyság, nagyobb átmérőjű hajócsavar. - Stabil menettartás és hajócsavar által kifejtett nyomaték még nagy rakománnyal is. - Az óriási nyomaték nagy átmérőjű hajócsavarokat is képes megforgatni, ezáltal dinamikus gyorsulást biztosít. Műszaki adatok: AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) L: 508 X: 635 INDÍTÓRENDSZER Elektromos TÖMEG (KG)*1 L: 232 X: 237 VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 16 szeleppel ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés HENGEREK SZÁMA 4 HENGERŰRTARTALOM (CM3) 2867 FURAT X LÖKET (MM) 97 x 97 MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 129,0 (175) MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5500–6100 KORMÁNYZÁS Távvezérlés FOJTÁS - OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 8 ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) - GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros GENERÁTOR 12 V 44 A MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim) ÁTTÉTEL 2,50:1 VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 15”–27,5”
Értékesítés: