VIDEO
Üzemanyag-hatékony
Ezek az új hajómotorok a Lean Burn technológiának, a félközvetlen légbeszívó rendszernek, valamint a 10,1:1-es értékű, kiemelkedően magas sűrítési aránynak köszönhetően tiszta és hatékony teljesítményt nyújtanak. A jelenlegi 175-ös és 150-es modellekkel összehasonlítva a DF175A 14%-kal, a DF150A pedig 7%-kal energiahatékonyabb, így jelentős üzemanyag-megtakarítást nyújt..
Erőteljes
A DF150A esetén 3,1%-kal, a DF175A esetén pedig 2,7%-kal nagyobb nyomaték, a Suzuki hajómotoroknál már bevált eltolt hajtótengelyes megoldás, valamint a kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer együttesen lehetővé teszik, hogy ezek az újabb modellek a teljes fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítményt nyújtsanak. A DF150A és 175A modellek még teljes rakományú hajóval is magasabb teljesítményszintre képesek.
Erőteljes gyorsulás
A DF150A és a DF175A ugyanazt a motorblokkot kapták, mint a népszerű DF200A modell. A nagyobb hengerűrtartalom és a továbbfejlesztett mechanikai tervezés együttesen dinamikusabb gyorsulást eredményeznek, állórajtnál és közepes fordulatszámnál egyaránt. Ha vásárlóink nagy teljesítményre és jobb üzemanyag-hatékonyságra vágynak, e modellekben mindkettőt megtalálják.
Megbízható
Ezek az új hajómotorok teljes mértékben kihasználják a Suzuki „nyerő négyütemű” technológiáját, ezáltal évről évre megbízható teljesítményt nyújtanak. A kopogásérzékelő sima, zavartalan motorműködést biztosít, ezáltal jelentősen növeli a motor élettartamát. A lambdaszonda hatékonyabb motorműködést biztosít, a Suzuki vízérzékelő rendszere pedig megóvja a motort a rossz minőségű gázkeveréktől, ezáltal a rossz hatásfokú égéstől, a romló teljesítménytől és a korróziótól.
A grafikonon ábrázolt adatokat egységes körülmények között végzett belső tesztelés során mérték. Az eredmények a különböző működési körülmények miatt eltérhetnek.
LEAN BURN
LEÍRÁS
A Lean Burn technológia a pillanatnyi üzemi körülményeknek megfelelően mindig optimális üzemanyag-levegő keveréket juttat a motorba.
ELŐNYE
- Mindez jelentősen javítja a hajómotor üzemanyag-hatékonyságát minden sebességtartományban, de különösen utazósebességen.
- A jobb üzemanyag-hatékonyságnak köszönhetően jelentős megtakarítás érhető el.
Többlépcsős töltési rendszer
LEÍRÁS
Az alacsony és a magas fordulatszám közti váltáskor a rendszer a hosszabbról rövidebb szívócsőre kapcsolja át a légbeszívást, ezáltal mindig a megfelelő mennyiségű levegő jut az égéstérbe.
ELŐNYE
- Nagyobb fordulatszámon nagyobb a beszívott légmennyiség, ezáltal nő a teljesítmény.
- Javítja az égés hatásfokát és a nyomatékot, mivel alacsonyabb fordulatszámon növeli a beszívott levegő sűrűségét.
Kétfokozatú tengelykapcsoló-rendszer
LEÍRÁS
Ennek az eltolt hajtótengelyt is magában foglaló megoldásnak a lényege, hogy az első áttételi fokozat a főtengely és a hajtótengely között van, a második pedig a hajtóműházon belül. Ez a kialakítás nagyobb fogaskerék-áttételt tesz lehetővé, aminek köszönhetően a motor nagyobb hajócsavart képes megforgatni, ezáltal nagyobb nyomatékot képes kifejteni.
ELŐNYE
- Nagy hajtási hatékonyság, nagyobb átmérőjű hajócsavar.
- Stabil menettartás és hajócsavar által kifejtett nyomaték még nagy rakománnyal is.
- Az óriási nyomaték nagy átmérőjű hajócsavarokat is képes megforgatni, ezáltal dinamikus gyorsulást biztosít.
KATEGÓRIÁNKÉNTI FOGASKERÉK-ÁTTÉTEL
MODELL
DF140BG/115BG/ DF140A/115A/100A DF100B/90A/80A/70A DF90AWQH
DF200A(AP)/ 175A(AP)/150A(AP) DF150W
DF250/ 225/200
DF300AP/ 250AP DF250W
DF350A/ 325A/300B
ÁTTÉTEL
2.59:1
2.50:1
2.29:1
2.08:1
2.29:1
VVT (Állítható szelepvezérlő rendszer)
LEÍRÁS
Az állítható szelepvezérlés lényege, hogy a szívószelepek nyitási és zárási időzítését a rendszer a motor pillanatnyi üzemi körülményeinek megfelelően folyamatosan utánszabályozza.
ELŐNYE
- Sima, erőteljes nyomatékot biztosít.
- Hatalmas gyorsulásra képes valamennyi fordulatszám-tartományban.
Féldirekt légbeszívó rendszer
LEÍRÁS
A rendszer a hideg levegőt közvetlenül a többlépcsős szívócsőbe vezeti, amivel javítja a motor működésének hatékonyságát.
ELŐNYE
- Dinamikusabb gyorsulás, nagyobb végsebesség.
Suzuki vízérzékelő rendszer
Az üzemanyagba kerülő víz számos problémához – pl. rossz hatásfokú égéshez, gyenge motorteljesítményhez, korrózióhoz – vezet. A DF300AP/250AP az első olyan Suzuki hajómotor, amelyben vízérzékelő működik; a vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől oly módon, hogy vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba..
LEÍRÁS
A vízérzékelő üzemanyagszűrő segít megvédeni a motort a nedvességtől; a rendszer vizuálisan és hanggal is riasztja a vezetőt, ha víz került az üzemanyagba.
ELŐNYE
Kiküszöböli a rossz hatékonyságú égést, az alacsony leadott teljesítményt, valamint megelőzi a korróziót.
O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer leírás
LEÍRÁS
- A rendszer valós idejű, pontos adatokat küld a motorvezérlés felé, amely így a változó működési feltételeknek megfelelően folyamatosan utánszabályozza a levegő-üzemanyag keverék összetételét.
ELŐNYE
- Az emissziós értékeket egyenletes, alacsony szinten tartja.
- Segít fenntartani a motor hatékony, optimális működését minden fordulatszám-tartományban.
Az O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer tisztább, stabilabb emissziót biztosít. A rendszer a motor valamennyi üzemi tartományában szabályozza a levegő-üzemanyag arányt, ezáltal fordulatszámtól függetlenül optimális működési hatékonyságot biztosít.
Új alsó egység
Az eredeti DF300-hoz képest a legnagyobb változások ezeken a hajómotorokon az alsó egységben találhatók, amelyet a Suzuki változtatható forgásirányú rendszerhez terveztek át; a világon elsőként képes ugyanaz az egység normál és az ellentétes forgásirányban működni. A rendszer lényege az új hajtómű-elrendezés az alsó egységben, amely lehetővé teszi, hogy a hajómotor normál vagy ellentétes forgásirányban is működni tudjon. A megoldás másik fontos eleme egy kapcsoló, amely a motor belsejében lévő áramkörhöz csatlakozik, és bekapcsolja az ellentétes forgásirányú üzemmódot. A DF300-hoz hasonlóan a DF300AP/250AP is agresszív, 2,08:1-es végáttételű hajtóművel rendelkezik, amely a 406 mm (16 hüvelyk) átmérőjű, különböző lapátszögű hajócsavarokat is megforgatja, így a legkülönbözőbb hajókon is képes optimális teljesítményt nyújtani. Az áttervezett fogaskerekek nagyobb tartósságot biztosítanak, a kétirányú vízbeömlő nyílások hozzáadása pedig módosítja a hűtőrendszerbe beszívott víz áramlását, ezáltal fokozza a hűtés hatékonyságát.
A Suzuki korróziógátló rendszere
A Suzuki saját fejlesztésű korróziógátló bevonattal védi a hajómotorokat. Közvetlenül az alumínium felületre felhordva maximális kötést biztosít a bevonat és a felület között, ezáltal magas fokú védelmet nyújt és tartósságot kölcsönöz a sós víznek folyamatosan kitett alkatrészeknek.
Suzuki változtatható forgásirányú rendszer Műszaki adatok: AJÁNLOTT HAJTÓMŰHÁZ-MAGASSÁG (MM) L: 508 X: 635 INDÍTÓRENDSZER Elektromos TÖMEG (KG)*1 L: 232 X: 237 VEZÉRLÉS TÍPUSA DOHC, 16 szeleppel ÜZEMANYAG-ELLÁTÁS Elektronikusan vezérelt, hengerenkénti befecskendezés HENGEREK SZÁMA 4 HENGERŰRTARTALOM (CM3) 2867 FURAT X LÖKET (MM) 97 x 97 MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY (KW (LE)) 110,0 (150) MAXIMÁLIS FORDULATSZÁM (FORD./PERC) 5000–6000 KORMÁNYZÁS Távvezérlés FOJTÁS - OLAJSZÜKSÉGLET (LITER) 8 ÜZEMANYAGKAPACITÁS (LITER) - GYÚJTÁSRENDSZER Tranzisztoros GENERÁTOR 12 V 44 A MOTORÁLLVÁNYZAT Emelőbakos DÖNTÉS MÓDJA Szervomotoros (power trim) ÁTTÉTEL 2,50:1 VÁLTÓFOKOZATOK F-N-R (előre-üres-hátra) KIPUFOGÓRENDSZER Hajócsavaron keresztüli kipufogó HAJÓCSAVARTÍPUS (LAPÁTSZÖG)* 15”–27,5” A Suzuki változtatható forgásirányú rendszer egy világelső technológia, amely lehetővé teszi, hogy egyazon hajtómű a megfelelő váltással normál vagy ellentétes forgásirányban is meg tudja forgatni a hajócsavart; ez a megoldás elsőként kerül alkalmazásra ebben a kategóriában. Két vagy több hajómotor egyidejű használata esetén a hajómotorok ellentétes forgásirányú modellé alakíthatók, amihez csupán a hajtómű üzemmódjának átváltására és egy ellentétes forgásirányú hajócsavarra van szükség.**1. A motor forgásirányának megfordításához egy opcionálisan rendelhető csatlakozó és egy külön hajócsavar szükséges. A normálról ellentétes forgásirányúra (vagy fordítva) történő átváltás előtt kérje márkakereskedője tanácsát.. Suzuki precíziós vezérlés A precíz gázadás és a simább, határozottabb sebességváltás a Suzuki precíziós vezérlésnek köszönhető, amely egy olyan fejlett, számítógépes vezérlőrendszer, amely a hagyományos hajómotoroknál alkalmazott vezérlőkábeleket elektromos vezérlőkábelekkel váltja fel, és ezáltal kiküszöböli az azokkal járó súrlódást és ellenállást. A Lean Burn technológiával kombinálva a működési tartomány széles spektrumán javítja az üzemanyag-hatékonyságot. A Suzuki „Big Block” soros négyhengeres motorja a nagy, 2867 cmspan style="box-sizing: border-box; font-size: 12px; line-height: 0; position: relative; vertical-align: baseline; top: -0.5em;">3-es hengerűrtartalmat és a magas sűrítési arányt kihasználva 129,0 kW (175 LE) és 110,0 kW (150 LE) teljesítményt állít elő, ami lenyűgöző gyorsulást és alacsony fordulatszámú nyomatékot biztosít. A kopogásérzékelő és az O2 lambdaszonda visszacsatolás-vezérlő rendszer, valamint a vízérzékelő rendszer fokozott megbízhatóságot biztosít a motornak. Az állítható szelepvezérlő rendszer (VVT) növeli az alacsony és középső sebességtartományban rendelkezésre álló nyomatékot, amivel kiváló gyorsulás érhető el. A többlépcsős töltési rendszer fokozza a csúcsteljesítményt. A légbeszívó rezonátor tovább csökkenti az üzemi zajt, így a motor még csendesebben működik. A kényelmes, kulcs nélküli indítórendszer indításgátlóként is működik, és így segít megakadályozni a lopást. A Pearl Nebular Black fényezés és a 3D logók kifinomult megjelenést kölcsönöznek.
Értékesítés: